نسخه چاپی

مراقب فشار خون خود باشید

اغلب افرادی كه دچار فشار خون بالا هستند با معضلاتی چون بیماری‌های چشمی رو به رو خواهند شد.

به گزارش نما، حمد کی پور متخصص اپتومتریست در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: اصولاً تعدیل و تنظیم فشار خون در تضمین سلامت عمومی بدن نقش اساسی دارد. بینایی نیز شدیداً تحت تأثیر نوسانات فشار خون قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر تنظیم یا تعدیل سیستم گردش خون می‌تواند به تنظیم فشار داخل چشم منجر شود و ریسک بروز بیماری‌های مهلک چشمی نظیر آب سیاه را تا حد زیادی کاهش دهد. هم چنین بیماری‌های شبکیه‌ای به خصوص در افراد مبتلا به قند خون می‌تواند با تغییرات فشار خون، تأثیرات منفی را بر عروق شکبیه‌ و بینایی فرد بر جا بگذارد.

وی در ادامه افزود: عمدتاً تنظیم فشار خون می‌تواند از طریق رژیم غذایی کم نمک و کم چرب، انجام منظم ورزش‌های روزانه، اصلاح سبک زندگی، معاینات پزشکی به خصوص در افراد بالای 40 سال به منظور کنترل وضعیت فشار چشم و معاینه‌ی عروق انتهای چشم، صورت پذیرد.

وی در ادامه عنوان کرد: معمولاً‌ در وهله‌ی اول سعی بر این است با استفاده از داروهای کاهنده، کنترل شود تا از بحران و آسیب بیشتر جلوگیری گردد. در مواردی که فرد دچار وخامت باشد مانند زمانی که بیماران دیابتی دچار این معضل می‌شوند می‌توان از طریق تکنیک‌های لیزری تا حدی مداوا صورت گیرد.

۱۳۹۳/۱۲/۲۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...