نسخه چاپی

سیل و بارندگی فرودگاه بندرعباس را تعطیل كرد

مدیركل فرودگاه های استان هرمزگان از تعطیلی فرودگاه بندرعباس به دلیل عدم امكان وجود نشست و برخاست هواپیما در باند فرودگاه بندرعباس خبر داد.

به گزارش نما به نقل از مهر، رضا بدیعی در مورد عدم انجام پروازهای روز چهارشنبه در فرودگاه بندرعباس گفت: از ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز در اثر بارندگی که از شب گذشته آغاز شده منجر به شکسته شدن سد خاکی واقع دراطراف قلعه قاضی شد و در اثر انحراف مسیر سیل در قسمت بالا دست فرودگاه از شمال شرق حجم آب وسیع وارد فرودگاه شده و حدوداً ۹۰ درصد از سطوح پروازی فرودگاه زیر آب قرار دارد.

بدیعی گفت: در اولین اقدام از بروز خسارتهای بیشتر به تأسیسات و تجهیزات فرودگاه نظیر روشنایی سطوح پروازی و دستگاه های ناوبری جلوگیری شد.

به گفته وی از طریق ایجاد دوکانال انحرافی جریان خروج آب از فرودگاه درحال اجراست و با جابجایی پروازها از پیشروی آب به سمت هواپیماها جلوگیری شد.

بدیعی تصریح کرد:با هماهنگی ستاد مدیریت بحران استان قریب به ۵۰ کامیون جهت ایجاد خاکریز به فرودگاه اعزام شد و در حال حاضر فرودگاه از ساعت ۱۰:۳۰ صبح امروز به مدت ۲۴ ساعت تعطیل خواهد بودو سعی بر این است که فرودگاه را هرچه سریعتر عملیاتی کنیم.

وی عنوان کرد: ۲۲ پرواز ورودی و خروجی روز چهارشنبه در بندرعباس به دلیل سیل لغو شد.

۱۳۹۳/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...