نسخه چاپی

رئیس پلیس فرگوسن استعفا می‌كند

رئیس پلیس شهر «فرگوسن» در ایالت میسوری در پی رسوایی اقدام های نژادپرستانه ماموران پلیس و نهادهای اجرایی این شهر از مقام خود استعفا می كند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم،رئیس پلیس شهر «فرگوسن» در ایالت میسوری در پی رسوایی اقدام های نژادپرستانه ماموران پلیس و نهادهای اجرایی این شهر از مقام خود استعفا می کند.

به گزارش رویترز، «توماس جکسون» رئیس پلیس فرگوسن امروز-چهارشنبه- اعلام کرد که تصمیم دارد از مقام خود استعفا کند، اما پیش از آن تمایل دارد اطمینان حاصل کند که دپارتمان پلیس این شهر منحل نمی شود.

«اریک هولدر» دادستان کل آمریکا اخیرا اعلام کرد که برای اصلاح مرکز پلیس فرگوسن و جلب اعتماد مجدد مردم تا انحلال این مرکز پیش می رود.

منابع اعلام کردند که جکسون برای استعفا تحت فشار قرار نگرفته است.

وزرات دادگستری آمریکا به دنبال انجام یک تحقیق گسترده در دپارتمان پلیس شهر فرگوسن اعلام کرد که ماموران پلیس و نهادهای اجرایی این شهر از جمله قضات در پیگیری پرونده ها و بازداشت ها رفتاری نژادپرستانه به ویژه با شهروندان سیاهپوست دارند.

گزارش وزارت دادگستری آمریکا همچنین بیان می کند که ماموران پلیس و قضلا آمریکایی مطالب طنزآمیزی با موضع تبعیض نژادی را در تلفن های همراه خود رد و بدل می کنند.

«جان شاو» رئیس اجرایی شهر فرگوسن که توسط بازرسان وزارت دادگستری درباره عملکرد خود مورد انتقاد قرار گرفته بود، روز گذشته از مقام خود استعفا داد.

«رونالد بروک میر» قاضی محلی فرگوسن نیز در پی افشای رسوایی اقدام های غیرقانونی با هدف افزایش درآمد و نفوذ دادگاه این شهر از مقام خود استعفا کرد.

اعتراض های گسترده ای در ده ها ایالت آمریکا از جمله میسوری، واشنگتن و نیویورک در اعتراض به اقدام های خشونت آمیز ماموران پلیس در قبال سیاهپوستان آمریکایی برگزار شد.

«دارن ویلسون» مامور پلیس سفیدپوست شهر فرگوسن که در تاریخ 9 آگوست گذشته با شلیک گلوله «مایکل براون» جوان 18 ساله غیرمسلح و سیاهپوست را به قتل رسانده بود، مطابق حکم دادگاه از تمامی اتهام ها تبرئه شد.

شاهدان عینی اعلام کرده بودند که براون به نشانه تسلیم دست های خود را به سمت بالا گرفته بود، اما ویلسون با این وجود به وی شلیک کرد.

۱۳۹۳/۱۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...