نسخه چاپی

عملیات انتحاری نوجوان استرالیایی + تصاویر

یك نوجوان استرالیایی كه به گروه تروریستی داعش در عراق پیوسته بود با خودرویی مملو از مواد منفجره دست به عملیات انتحاری زد.

به گزارش نما به نقل از ابنا، گروه تروریستی داعش از عملیات انتحاری یکی از اعضای خارجی خود خبر داد که با یک خودروی سفید به واحدهای نظامی ارتش عراق در غرب این کشور حمله کرده است.

این نوجوان ۱۸ ساله «جیک بیلاردی» با نام مستعار «ابوعبدالله الاسترالیایی» از اهالی ملبورن استرالیا است که پیش از حمله انتحاری پشت فرمان خودرو و تصویری از وی منتشر شده است.

مقامات امنیتی استرالیا اعلام کردند یک تبعه استرالیایی که گروه داعش ادعا می‌کند در عراق یک حمله انتحاری انجام داده است پیش‌تر تحت نظارت بود و گذرنامه‌اش نیز باطل شده بود.

براساس گزارش‌ها این نوجوان استرالیایی پیش از فرار از منزل مقداری بمب و مواد منفجره درمحل مسکونی خود جا گذاشته بود.

«جولی بیشاپ» وزیر خارجه استرالیا گفت: مقامات امنیتی این کشور سرگرم تایید اطلاعات مربوط به کشته شدن این نوجوان ۱۸ ساله ملبورنی هستند.

وی افزود: در صورت صحت این اطلاعات، استرالیا شاهد یکی دیگر از حوادث مرگبار و غم انگیز کشته شدن جوانان این کشور پس از پیوستن به گروه‌های تروریستی است.

به گفته بیشاپ تلاش‌های تروریستی و خونین داعش نه تنها به مرزهای عراق و سوریه محدود نمی‌شود بلکه این اقدامات ضد انسانی و وحشیانه به دیگر کشور‌ها نیز سرایت کرده است.

افزون برآن، در روزهای اخیر، تصویری از بیلاردی در رسانه‌های آنلاین منتشر شد که با اسلحه در کنار عناصر داعش ایستاده است.

دوستان بیلاردی ضمن تائید این عکس گفتند وی درپی درگذشت مادرش در اثر ابتلا به سرطان در سال گذشته و پیامدهای روحی و روانی آن به گروه‌های افراطی پیوست.

بیلاردی در گفتگوی دسامبر خود با خبرنگاران در عراق گفته بود برای اینکه مرگ را در آغوش بگیرم به عراق آمده‌ام و تا آن لحظه تا جایی که می‌توانم باید کفار را بکشم.

«تونی ابوت» نخست وزیر استرالیا عملکرد داعش را بسیار وحشتناک خوانده و با هشدار درباره تلاش داعش در فریب دادن جوانان استرالیایی خواستار تلاش دستگاه‌های امنیتی کشور جهت مقابله با شگردهای داعش برای تحریک شهروندان استرالیایی بویژه جوانان شده است.

نخست وزیر استرالیا خاطر نشان کرد در حال حاضر در حدود ۹۰ شهروند استرالیایی با حضور در عراق و سوریه با داعش همکاری می‌کنند که تاکنون دست کم ۲۰ نفر از این افراد در درگیری‌ها کشته شده‌اند.

69c18f37fef4794dd677eefdb641fdaa.jpg

9f873aef8c13c39dbb2c4800412c6f20.jpg

۱۳۹۳/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...