نسخه چاپی

تهدیدات سایبری بر علیه اقتصاد جهانی

افزایش نگرانی ها در مورد تهدیدات سایبری بر علیه بخش مالی و اقتصادی جهان همچنان ادامه دارد

به گزارش نما به نقل از سایبربان، یکی از مدیران سابق سرویس جاسوسی انگلستان، نسبت به افزایش تهدیدات سایبری برعلیه نهادهای مالی هشدار داد.

این افسر سابق سرویس جاسوسی انگلستان به نام دیوید اوماند (David Omand)، هشدار داده است که بخش مالی و اعتباری در جهان در دوران جنگ سرد، در مواجهه با جرائم سایبری قرار دارد و این‌یک تهدید عمده برای این بخش در سال‌های آتی به‌حساب خواهد آمد.

این مقام امنیتی افزود:"ما روح خود را به اینترنت فروخته‌ایم بدون آنکه بدانیم واقعاً چه‌کاری می‌کنیم و بدتر آن است که هیچ‌گونه سرمایه‌گذاری درزمینه امنیت انجام نداده‌ایم."

در بررسی وقایع سایبری سال 2014 میلادی، 43 درصد از شرکت‌های آمریکایی، به‌نوعی نقض امنیت سایبری را تجربه کرده‌اند. این مورد در انگلستان شامل 81 درصد شرکت‌های بزرگ و 60 درصد شرکت‌های کوچک می‌شود.
وی توصیه کرده است که بهترین راه محافظت از بخش مالی در برابر جرائم سایبری، قرار دادن موضوع حفاظت از اطلاعات شخصی در اولویت موضوعات امنیتی است.

اوماند مشکل دیگر در این زمینه را، معضلات قانونی عنوان می‌کند و می‌گوید:" این بسیار مشکل است که قربانیان این حوادث و پلیس، هر دو دیدگاه متفاوتی از قانون دارند و قانون مشخصی در این زمینه وجود ندارد. ما باید دراین‌باره به یک اشتراک برسیم. چیزی که ما در حقیقت به آن نیاز داریم، ایجاد یک ارتباط اجتماعی بین دولت، صنایع اینترنتی و شهروندان است و ما نیازمند رسیدن به یک تعادل در این میان هستیم."

۱۳۹۳/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...