نسخه چاپی

نظر یك بازیگر درباره سینمای سیاسی

بازیگر سینما و تلویزیون گفت: هیچ عنوانی با نام سینمای سیاسی در كشور وجود ندارد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، حسن جوهرچی عصر امروز در نشست نقد و بررسی سینمای ایران در مشهد مقدس اظهار داشت: در هیچ مقطعی هیچ دانشجویی،در هیچ دانشگاهی و توسط هیچ استادی چیزی را یاد نگرفته است بلکه دانشجو خود باید به دنبال علم باشد و علمی را که استاد آموزش می‌دهد را مورد پژوهش قرار دهد.
وی افزود: به عقیده من چیزی تحت عنوان سینمای سیاسی وجود ندارد این در حالی است که سینمای پلیسی،کمدی و اکشن همه سینمای اجتماعی هستند که همه در عنوان اجتماعی مطرح می‌شوند.

جوهرچی خاطرنشان کرد: سینمایی که راجع به سیاست فیلم می‌سازد و سینمایی که به دستور سیاست فیلم می‌سازد مقوله‌ای مجزا است، به اعتقاد من ارزش اجتماعی فیلمی بالاست که در آن فیلم ساز احساس می‌کند یک مقوله سیاسی در مملکتش دچار مشکل و معضل شده و با این محوریت کار خود را آغاز می‌کند.

وی گفت: سینمایی که به دستور سیاست فیلم می‌سازد را حائز اهمیت نمی‌دانم اگر چه بودجه در این حوزه وجود دارد ولی آن بخشی که فیلم ساز شخصا با سرمایه خصوصی راجع به مقولات اجتماعی که سیاست در آن دخیل شده باشد فیلم بسازد اهمیت دارد.

وی گفت:در گفت‌وگویی که با یکی از وزرا داشتم ایشان من را نمی شناخت، وای بر سیاست مردانی که هنرمند مملکت خود را نمی‌شناسند این در حالی است که امیر پور دستان بنده و تعداد دیگری از هنرمندان را به دفترشان دعوت کردند و به ما نشان لیاقت سرباز وطن را دادند که نشانی بر شعور ایشان از فرهنگ و هنر بود.

جوهرچی سینمایی که به دستور سیاست مداران ساخته شود را بی ارزش در عرصه فرهنگ دانست و افزود: سیاست یکی از شئونات زندگی اجتماعی است و در زمانی که به تماشاچی احترام نمی‌گذاریم سبب می‌شود عده‌ای به تماشای تاریخ جعلی امپراطوری بپردازند و به گونه‌ای نشان می‌دهند که ایران به این کشورها خراج می‌داده است این درحالی است که آنها به ایران خراج می‌داده‌اند.

جوهرچی عنوان کرد: ما نیاز به فیلم سازی داریم که که در فیلم خود به نیازهای اجتماعی بپردازد.

۱۳۹۳/۱۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...