نسخه چاپی

داعش، ۱۵۰۰ نسخه خطی را آتش زد

گروه تروریستی داعش، هزار و پانصد نسخه خطی را كه جزء آثار باستانی عراق بود، به آتش كشیده است.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، روزنامه الحیات چاپ لندن در گزارشی نوشت: وزارت گردشگری و آثار باستانی عراق اعلام کرد داعش حدود هزار و پانصد نسخه خطی را آتش زده است و این نگرانی وجود دارد که بیش از پانصد خانه تاریخی را ویران کند.

کفیل وزارت گردشگری عراق در این خصوص گفت: موصل در صدر شهرهایی قرار دارد که بیشترین خسارت به آثار باستانی آنها وارد شده است. به گفته وی داعش بعد از آتش زدن هزار و پانصد نسخه خطی، مجسمه های آشوری را فروخته است. اما وزارت گردشگری ‌و آثار باستانی عراق توانست مانع از فروش برخی از این آثار در مزایده های جهانی شود.

در این گزارش با اشاره به حمله داعش به موزه موصل و برخی عبادتگاه های مسیحیان و مسلمانان آمده است: دبیرخانه هیئت وزیران عراق، از کشورهایی که در بغداد سفارت خانه دارند و نیز سازمان های بین المللی ذیربط خواست، درباره نحوه مقابله با تجاوزهای داعش به آثار باستانی موصل، سمیناری برگزار کنند.

نیروهای کُرد چندین منطقه را در کرکوک از داعش بازپس گرفتند
نیروهای کرد پیشمرگه مجتمع مسکونی الیرموک و دو روستای دحام و السور را در جنوب غربی کرکوک پس گرفتند و شماری از افراد مسلح وابسته به داعش را به هلاکت رساندند.

مناطقی از تکریت، حویجه و الفتحه به تصرف نیروهای عراقی درآمد
نیروهای ارتش و بسیج مردمی با کمک عشایر عراق از چند جهت به شهر تکریت و حویجه و الفتحه هجوم بردند.

نیروهای ارتش عراق و نیروهای بسیج مردمی به طرف مرکز و شمال تکریت محتاطانه پیشروی می کنند.

این در حالی است که تیم مهندسی ارتش عراق در حال پاکسازی بمب ها و مواد منفجره این مسیر هستند.

نیروهای مسلح عشایر نیز تا عمق پنجاه کیلومتری به سمت حویجه و منطقه الفتحه پیشروی کردند.

کشته شدن ۷ عامل انتحاری در شرق رمادی
یک منبع امنیتی مسئول در عراق از کشته شدن هفت عامل انتحاری که با چند خودروی بمب گذاری شده قصد حمله به یک مقر نظامی را در شرق شهر رمادی داشتند خبر داد.

این منبع اعلام کرد هفت عامل انتحاری که دیشب در تلاش بودند با خودروهای بمب گذاری شده به مقر نیروهای ارتش عراق نزدیک پل شرق رمادی حمله کنند به دست این نیروها کشته و خودروهایشان پیش از رسیدن به هدف منفجر شدند. در این حمله به هیچ یک از نیروهای عراق آسیبی نرسید.

هلاکت یکی از سرکردگان داعش فعال در زمینه آماده سازی عاملان عملیات انتحاری
نیروهای مشترک عراقی با پشتیبانی نیروهای مردمی دو روز پیش مسئول سازمان دهی عاملان عملیات انتحاری معروف به حجی قادر را در دیاله به هلاکت رسانده اند.

سومریه نیوز به نقل از این منبع که خواسته است نامش فاش نشود اعلام کرد: قادر که حدود ۴۰ سال داشت در زمینه تعمیر لوازم برقی فعالیت می کرد. وی در سال ۲۰۰۶ دستگیر و به مدت هشت ماه زندانی و سپس آزاد شده بود.

این منبع افزود: تعداد قابل توجهی از سرکردگان داعش پس از فرار از دیاله به صلاح الدین رفته بودند.

۱۳۹۳/۱۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...