نسخه چاپی

نتانیاهو: درصورت توافق ما به دردسر می افتیم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ضمن اشاره به احتمال رسیدن به توافق هسته ای غرب با ایران، اعلام كرد اگر حزب وی در انتخابات آتی شكست بخورد، امنیت این رژیم در خطری جدی قرار دارد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران، نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت امنیت این رژیم در خطری جدی قرار دارد زیرا این احتمال وجود دارد که حزب وی در انتخابات آتی شکست بخورد.

" بنیامین نتانیاهو "در گفتگو با روزنامه "جروزالم پست" در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال شکست لیکود (حزب نتانیاهو ) و پیروزی اتحادیه صهیونیست در انتخابات اتی اعلام کرد : خطری جدی امنیت اسرائیل را تهدید می کند. اگر شکاف میان حزب لیکود و حزب کار همچنان افزایش یابد، یک هفته دیگر، "اسحاق هرتسوگ" و "تزیپی لیونی" نخست وزیران اسرائیل خواهند بود و دولت اسرائیل به سمت حمایت از احزاب عرب تغییر مسیر خواهد داد. این رویداد موجب تغییری فاحش در سیاستی خواهد شد که امنیت اسرائیل را به خطر می اندازد و هر کس می خواهد از این رویداد جلوگیری کند، باید به لیکود رای دهد.

خبرنگار روزنامه پرسید اگر لیونی و هرتسوگ به قدرت برسند، آیا با توجه به احتمال توافق هسته ای با ایران و تهدید ایران، اسرائیل با مشکل مواجه خواهد شد؟

نتانیاهو گفت:" البته که اسرائیل به دردسر خواهد افتاد چراکه انها چند بار گفته اند که احتمالا توافق هسته ای با ایران چندان بد نخواهد بود و می توان با توافق هسته ای ایران کنار امد. ان ها همواره به جای حمایت، از من انتقاد کرده اند و من با فشار شدیدی مواجه بودم و مخالفت اسرائیل را توافق ایران اعلام کردم زیرا این توافق مسیر اسانی به ایران برای دستیابی به بمب هسته ای می دهد و تهدیدی موجودیتی برای اسرائیل ایجاد خواهد کرد. نتانیاهو گفت آن ها نه تنها از من حمایت نکردند بلکه گفته اند که ما باید سرمان را در برابر امریکا خم کنیم. من احترام زیادی برای باراک اوباما رئیس جمهور امریکا قائل هستم و به رغم برخی اختلاف نظرات احترام زیادی نیز برای ائتلاف مان قائل ام و هر کاری برای حفاظت از امنیت اسرائیل باشد ، انجام خواهد داد.

نتانیاهو گفت لیونی و هرتسوگ توانایی هدایت اسرائیل را ندارندو نمی توانند در برابر باراک اوباما بایستند. انها تصور می کنند بلکه گفتن تنها کاری است که می تواند در برابر درخواست های بهترین متحدانمان انجام داد اما نباید چنین باشد.

نتانیاهو گفت:" معتقدم ما باید روابط مان را با امریکا حفظ کنیم اما همچنین باید زمانی که امنیت مان به خطر می افتد خطوطی را ترسیم کنیم، مانند توافق هسته ای با ایران ، مانند بازگشت به مرزهای قبل از ۱۹۶۷."

نخست وزیر اسرائیل گفت مردم در امریکا به نخست وزیر اسرائیل که از اسرائیل دفاع می کند ، احترام قائل اند و چنین چیزی از جانب لیونی و هرتسوگ مشاهده نخواهد شد زیرا در برابر کوچکترین فشار ، تسلیم خواهند شد .انها تصور می کنند تنها راه حفاظت از موجودیت اسرائیل ، تسلیم شدن در برابر درخواست های عربی و مقاومت کمتر دربرابر برنامه تسلیحات هسته ای ایران است.

وی در بخش دیگری گفت به رغم اختلافات، احترام زیادی درامریکا برای اسرائیل وجود دارد. بیش از هفتاد درصد در امریکا معتقدند توافقنامه کنونی مانع از حرکت ایران به سمت تسلیحات هسته ای نمی شود .

۱۳۹۳/۱۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...