نسخه چاپی

نشست چهارجانبه جان كری درباره فلسطین

جان كری صبح جمعه وارد منطقه گردشگری شرم الشیخ در صحرای سینا شد تا در یك كنفرانس اقتصادی بین المللی شركت كند.

به گزارش نما ، شبکه "اسکای نیوز عربی" گزارش داد که "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه در مصر دیداری چهار جانبه درباره مناقشه فلسطین با "عبدالفتاح السیسی" رئیس جمهور مصر، "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و "عبدالله دوم" پادشاه اردن برگزار کرد.


جان کری صبح جمعه وارد منطقه گردشگری شرم الشیخ در صحرای سینا شد تا در یک کنفرانس اقتصادی بین المللی شرکت کند. مصر این کنفرانس را با هدف جذب سرمایه خارجی برگزار می کند.

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا و کاخ ریاست جمهوری مصر اعلام کردند جان کری قبل از آغاز این کنفرانس با السیسی، عباس و عبدالله دوم برای بحث درباره مناقشه اسرائیل و فلسطین دیدار کرد.

بر اساس بیانیه مصر، آنها درباره از سر گیری روند صلح به منظور برقراری صلح کامل در منطقه گفتگو کردند.

کاخ ریاست جمهوری مصر اعلام کرد: «برقراری صلح در منطقه خاورمیانه اثری مثبت خواهد اشت و به برقراری ثبات در کشورهای منطقه کمک می کند.»

یک مقام وزارت امور خارجه آمریکا که "جان کری" را در سفر به مصر همراهی می کند، اعلام کرد: «ما درباره وضع تشکیلات خودگردان فلسطین نگران هستیم. این از محورهای مورد بحث در مصر خواهد بود.»

وضع اقتصاد متزلزل فلسطین با تصمیم اسرائیل برای توقیف درآمدهای مالیاتی متعلق به تشکیلات خودگردان وخیم تر شده است. آمریکا ماه گذشته درباره فروپاشی اقتصاد فلسطین هشدار داده بود.

وزیر امور خارجه آمریکا بعد از حضور در این کنفرانس سه روزه قرار است به سوئیس سفر کند تا در آخرین مذاکرات درباره پرونده هسته ای ایران شرکت کند.

۱۳۹۳/۱۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...