نسخه چاپی

رد پای سازمان جاسوسی كانادا در انتقال سه دختر انگلیسی به سوریه

عکس خبري -رد پاي سازمان جاسوسي کانادا در انتقال سه دختر انگليسي به سوريه

یك منبع امنیتی در اروپا گفته انتقال سه دختر انگلیسی به سوریه توسط فردی انجام شده كه با سازمان جاسوسی كانادا در ارتباط بوده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، یک منبع امنیتی اروپایی آگاه روز جمعه گفت جاسوس عامل انتقال سه دختر انگلیسی به سوریه با «سازمان اطلاعات امنیت کانادا» ارتباط داشته است.

روز پنجشنبه «مولود چاووش اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه اعلام کرده بود که پلیس یک نفر را به اتهام انتقال سه دختر انگلیسی به سوریه دستگیر کرده است.

وزیر خارجه ترکیه همچنین گفته بود که فرد دستگیر شده عضو سرویس اطلاعاتی یکی از کشورهای عضو ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش است. آقای «اوغلو» به رغم این هویت فرد بازداشت‌شده و کشور دولت متبوع وی را ذکر نکرد.

خبرگزاری رویترز روز جمعه از قول یک منبع آگاه نوشت فردی که به انتقال آنها کمک کرده با سازمان جاسوسی کانادا ارتباط داشته است.

این سه دختر انگلیسی خدیجه سلطانه (17 ساله) ، شمیمه بیگوم (15 ساله) و امیره عباسی (15 ساله) نام دارند؛ در 17 فوریه 2015 منازل خود را در شرق لندن ترک کردند و با هواپیما راهی استانبول شدند.

رسانه‌ها در ابتدا از سرنوشت آنها ابراز نگرانی کرده و می‌گفتند آنها احتمالاً برای پیوستن به گروه «داعش» راهی سوریه شده‌اند. اخباری که در روزهای گذشته منتشر شده نشان می‌دهند سازمان جاسوسی یکی از کشورهای عضو ائتلاف داعش در انتقال آنها همکاری کرده است.

۱۳۹۳/۱۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...