نسخه چاپی

10 روز مانده به انتخابات مجلس

ابهام در لیست نهایی جبهه متحد در استان اصفهان

عکس خبري -ابهام در ليست نهايي جبهه متحد در استان اصفهان

با توجه به آنكه تنها 10روز تا انتخابات مجلس نهم باقی است هنوز ابهام هایی از اسامی نهایی نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان وجود دارد.

به گزارش نمانيوز با توجه به اینکه چندی پیش لیستی از طرف سخنگوی جبهه متحد اصولگرایان در استان اصفهان مطرح شد که در آن اعضای این جبهه شامل حجت‌الاسلام احمد سالک، حمیدرضا فولادگر، رسول حامدیان، مرتضی طلایی و عدنان زادهوش معرفی شدند، اما چهار روز پس از اعلام این لیست تغییراتی در آن به وجود آمد و با رای گیری در هیئت اجرایی جبهه متحد اصولگرایان اصفهان مجید نادرالاصلی جایگزین عدنان زادهوش شده است، که این مسئله اعتراض جامعه ایثارگران انقلاب اسلامی استان اصفهان را به همراه داشت و سبب ایجاد دوگانگی بین نظرات مختلف در لیست این جبهه در شهر اصفهان شده است.
این چندگانگی در جامعه متحد اصولگرایان در حالی است که رهبر معظم انقلاب در خردادماه سالجاری تاکید ویژهای بر حراست از فضای انتخاباتی و جلوگیری از وقوع چالش امنیتی داشتند اما با توجه به هشدارهای معظم له برخی از دوستان اصولگرا در تشکلهای جمع شده در جبهه متحد به سخنان معظم له آن طور که شایسته است توجه نکرده و زمینه بروز اختلافات را به وجود آوردند که این سبب لطمه سنگینی به جریان اصولگرایی و در نهایت نظام قانون مند کشور می شود.
در همین راستا حجت الاسلام مهدی اژه‌ای روز گذشته در جمع خبرنگاران اصفهانی با بیان اینکه جبهه متحد اصولگرایان در کشور ما در عرصه انتخابات پیش رو یکی از مطرح‌ترین جبهه‌ها است، اظهار داشت: در انتخابات اخیر با تاکیدهایی که رهبر معظم انقلاب بر وحدت و همدلی و همراهی دارند، بیشتر گروه‌های اصولگرایی دور یکدیگر گرد آمدند و محوریت آن روحانیت و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بود با این تفاوت که در این مقطع جامعه روحانیت مبارز تهران به ریاست آیت الله مهدوی کنی و آیت الله مصباح یزدی حضور فعال‌تر و وسیع‌تری در صحنه داشتند.
وی افزود: برای تشکیل جبهه متحد اصولگرایان در استان‌های سراسری کشور نمایندگانی از جامعه مبارز و افرادی از بعضی گروه‌های هیئت داوری تعیین شدند و اصول و ضوابطی برای هیئت‌های داوری و اجرایی در استان‌ها مطرح شد.
رئیس جبهه متحد اصولگرایان در استان اصفهان اضافه کرد: پس از اعلام رسمی وجود جبهه متحد اصولگرایان در کشور احزاب شناسنامه دار و با سابقه در این جبهه عضو شدند و به توافق رسیدند که از آن جمله می‌توان به حزب موتلفه اسلامی و جامعه اسلامی مهندسین اشاره کرد.
وی یادآور شد: پس از نام نویسی کاندیداها برای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی این جبهه در استان‌ها نیز تشکیلات و ساز و کارهای خود را تعریف کرد و در استان اصفهان کمیته‌ای متشکل از 3 نفر هیئت داوری و 7 نفر عضو در هیئت اجرایی مسئولیت تهیه لیست جبهه متحد در استان اصفهان را بر عهده گرفتند و حکم انتصاب آن‌ها از سوی تهران صادر شد.
اژه‌ای با اشاره به اینکه نامزدهایی که برای لیست جبهه متحد انتخاب می‌شدند چهار محور سوابق، مواضع، موقعیت رای آوری و کارآمد بودن آنها مورد بررسی قرار می‌گرفت، ادامه داد: جبهه متحد استان اصفهان برای رسیدن به جمع‌بندی نهایت و تهیه لیست بیش از 33 جلسه تشکیل داد که شرح مذاکرات آن به امضای تمام اعضا رسیده و مستندات آن موجود است.
وی اضافه کرد: همچنین از سوی نهادهایی همچون سپاه، بسیج، اطلاعات، علما و ائمه جمعه شهرها، نیروهای محلی و نهادهایی که کاندیداهای آن وابسته بودند صلاحیت و مقبولیت آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته به میزان رای آوری و صلاحیت نامزدها و نیز مواضع، عملکرد، دیدگاه آن‌ها در مورد جبهه متحد لیست افراد مورد نظر این جبهه در شهرستان‌ها تهیه شد.
رئیس جبهه متحد اصولگرایان در استان اصفهان تصریح کرد: در برخی از شهرستان‌ها به دلیل اینکه نتوانستیم به جمع‌بندی نهایی در مورد کاندیداهای معرفی شده برای قرار گرفتن در لیست جبهه متحد به جمع‌بندی برسیم و یا اینکه این کاندیداها شرایط یکسانی از نظر مقبولیت و میزان رای آوری در شهرستان خود داشتند بنابراین جبهه متحد در این شهرها فردی را معرفی نکرده است.
وی در مورد تهیه لیست جبهه متحد در شهر اصفهان اظهار داشت: طی جلسات حضوری و جمعی با روحانیان و علمای تراز اول شهر اصفهان و نیز هیئت‌ اجرایی و داوری جبهه متحد 8 نفر برای تهیه لیست 5 نفری شهر اصفهان انتخاب شدند که در نهایت با رای گیری میان اعضای هیئت اجرایی جبهه متحد در استان اصفهان 5 نفر که بیشترین میزان رای را داشتند در لیست جبهه متحد اصفهان قرار گرفتند.
اژه‌ای با تاکید بر اینکه قرارگیری افراد با در نظر گرفتن اصل ایجاد وحدت در لیست جبهه متحد صورت گرفته است، تصریح کرد: نبود افراد دیگر در این لیست دلیل بر خروج آن‌ها از اصول‌گرایی نیست.

وی با بیان اینکه لیست جبهه متحد در 21 بهمن‌ماه و در دومین همایش این جبهه که با حضور علی اکبر ولایتی برگزار شد توسط سخن‌گوی جبهه متحد اعلام شد، گفت: دکتر عدنان زاد هوش جزء این پنج نفر بود که به دلیل اینکه ایشان در زمان رای گیری چهار رای حداقل مثبت را از سوی هیئت اجرایی کسب نکرده و سه نفر به ایشان رای مثبت و یک نفر رای مشروط داده بود مجدداً به بحث و رای گیری در هیئت اجرایی جبهه متحد اصفهان گذاشته شد.
رئیس جبهه متحد اصولگرایان در استان اصفهان ادامه داد: در رای گیری مجدد در هیئت اجرای دو رای از چهار رای به صورت ممتنع شد و وی چهار رای موافقی را که باید برای حضور در لیست جبهه متحد کسب می‌کردند، کسب نکرده و نفر بعدی یعنی آقای مجید نادرالاصلی به رای گذاشته شدند و در نهایت با کسب آرا لازم در لیست جبه متحد قرار گرفتند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا احتمال تغییر در لیست جبهه متحد اصفهان وجود دارد، گفت: تصمیمات در خصوص لیست جبهه متحد در اصفهان نهایی شده است و در صورتی که تهران نظری برای تغییر داشته باشد، نظر خود را به ما اعلام می‌کند، که تاکنون مطلبی در این مورد به ما گفته نشده است.
اژه‌ای در ارتباط با لیست جبهه متحد در شهر حجت الاسلام احمد سالک، حمیدرضا فولادگر، رسول حامدیان، مرتضی طلایی و مجید نادرالاصلی اعضای لیست جبهه متحد در شهر اصفهان هستند.
وی ادامه داد: همچنین حجت الاسلام سید مصطفی طباطبایی نژاد از اردستان، حجت الاسلام سید ناصر موسوی از فلاورجان، سید محمود ابطحی از خمینی شهر، عوض حیدرپور از شهرضا، حمید سعادت از نجف آباد، بهمن محمدی از فریدن، فریدون‌شهر و چادگان، اصغر گران‌مایه پور از کاشان، محمد رضا فقیهی از نطنز و بادرود سید حمید طباطبایی از نائین ، احمد علی سلطانی از لنجان، بهروز جعفری از سمیرم اعضای لیست جبهه متحد در شهرستان‌های استان اصفهان هستند.
وی تصریح کرد: جبهه متحد استان اصفهان در شهرستان‌های مبارکه، گلپایگان و خوانسار و برخوار و میمه و شاهین‌شهر هیچ فردی را معرفی نکرده است.
به گزارش نمانیوز، صحبت‌های حجت‌الاسلام اژه‌ای در حالی است که 30 دقیقه قبل از برگزاری این جلسه مجتبی کرباسی دبیر جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی اصفهان لیست ارائه شده قبلی را با حضور عدنان زادهوش در لیست جبهه متحد اصولگریان مجدد تایید کرد.
این در حالی است که در حال حاضر این سخنان ضد و نقیض در جبهه متحد اصولگرایان اصفهان و تهران سبب ایجاد آشفتگی و تنش در یکی از مهمترین طیفهای اصولگرایی شد.

۱۳۹۰/۱۲/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...