نسخه چاپی

حكیم به معاون وزیر خارجه آمریكا چه گفت؟

رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در دیدار معاون وزیر خارجه آمریكا با وی، خواستار موضع گیری روشن واشنگتن در قبال پیروزی های نیروهای مسلح عراق در برابر تروریست ها شد.

به گزارش نما به نقل از العالم، عمار حکیم در حاشیه دیدار برت مک کورک، معاون وزیر امور خارجه آمریکا و استوارت جونز، سفیر این کشور در بغداد، گفت: ارتش، نیروهای داوطلب مردمی و عشایر عراق از اموال و کرامت شهروندان محافظت می کنند و مناطق اشغال شده را از تروریست ها بازپس می گیرند.

وی از آمریکا خواست موضع گیری آشکار و روشنی درباره پیروزی های این نیروها اتخاذ کند.

حکیم در پاسخ به این سوال مقام آمریکایی که چرا عراقی ها در عملیات آزادی صلاح الدین از نیروهای آمریکایی درخواست کمک نکردند، گفت: فرماندهی نیروهای مسلح عراق تشخیص داد که این نیروها آمادگی لازم برای انجام عملیات گسترده بازپس گیری شهرها و مناطق اشغال شده را دارند و لذا تصمیم گرفت این عملیات را صرفا عراقی ها انجام دهند و در این میان تنها نیاز به کمک مستشاری و اطلاعاتی بود.

وی خاطر نشان کرد، این موضوع باید باعث خوشحالی آمریکایی ها شود.

حکیم افزود: شهروندان عراقی ساکن مناطق عملیاتی از حضور نیروهای شرکت کننده در عملیات آزادی صلاح الدین و التزام دقیق آن ها به دستورات مرجعیت ابراز خرسندی کردند.

وی خاطر نشان کرد برخی تخلفات هم در این میان رخ می دهد که با توجه به نوع عملیات و پیچیدگی آن طبیعی است و نباید بر پایه آن ها موضع گیری های مشخصی صورت گیرد.

در همین حال مک کورک پافشاری دولت آمریکا بر ادامه حمایت از دولت عراق را مورد تاکید قرار داد.

وی همچنین از اهمیت نابودی کانون های تروریسم در مناطق عملیاتی سخن گفت و افزود: نباید به نابودی تروریست ها در یک منطقه جغرافیایی خاص اکتفا کرد و باید مانع نقل و انتقال ها و رفت و آمدهای آن ها به مناطق دیگر شد.

عملیات نیروهای نظامی عراق برای بازپس گیری مناطق اشغال شده از تروریست های داعش در حالی ادامه دارد که ائتلاف آمریکایی نبرد با داعش، با حملات هوایی به مناطق پراکنده ای از استان های اشغال شده تا کنون شماری از تروریست ها را کشته یا زخمی کرده است.

۱۳۹۳/۱۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...