نسخه چاپی

پرونده بلیط هواپیما به‌ مجلس‌ رسید

رئیس كمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی از فراخوانده شدن رئیس سازمان هواپیمایی كشوری، مسئولان سازمان تعزیرات حكومتی و وزارت راه و شهرسازی به كمیسیون اصل 90 خبرداد

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران: چندی پیش و در بحبوحه سفرهای زوار در اربعین شاهد بازار سیاه فروش بلیط‌های هواپیمایی بودیم که در همان زمان کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی جلسه‌ای با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیرکل نظارت و بازرسی این سازمان برگزار کرد که گزارش آن جلسه در مجله خبری شبکه اول سیما و بخش‌های خبری مختلف پخش شد.

در همین راستا و با توجه به آشفته بازار بلیط‌های هواپیمایی در ایام نوروز رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس از جلسه‌ای در خصوص پیگیری تکرار عملکرد ضعیف سازمان هواپیمایی کشوری خبرداد.

"محمدعلی پورمختار"در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: بعد از وصول شکایاتی از نحوه فروش بلیط هواپیما در اربعین حسینی که متأسفانه عرضه بلیط با قیمت چند برابری اجحاف بزرگی در حق زوار بود گزارش‌ها حکایت از تکرار دوباره این موضوع و ادامه روند قبلی دارد.

وی با اشاره به هشدارهای مجلس به سازمان هواپیمایی کشوری و وزارت راه و شهرسازی افزود: ما به مسئولان مربوطه اعلام کردیم که باید تمهیداتی در مقابله با این قضایا اندیشیده شود ولی به نظر می‌رسد اتفاق خاصی در عملکرد این ارگان‌ها نیافتاده و نظارتی هم صورت نگرفته است.

نماینده کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: براساس اطلاعاتی که به ما رسیده برخی از آژانس‌های هواپیمایی مقادیر زیادی از بلیط‌ها را به صورت یکجا خریده و در بازار سیاه با قیمتی 4 الی 5 برابری به فروش می‌رسانند که نشان از عدم نظارت جدی دارد.

وی با بیان اینکه از مسئولان مرتبط خواستیم برای توضیح اقدامات خود به مجلس بیایند خاطرنشان کرد: در جلسه قبلی مسئولان هواپیمایی گفتند که ما بر پروازهای داخلی نظارت داریم و این در حالی است که امروز ما شاهد آن هستیم که علاوه بر عدم نظارت در پروازهای خارجی این موضوع در مواردی به پروازهای داخلی هم تسری پیدا کرده است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با پیگیری‌های کمیسیون اصل 90 و مسئولان مربوطه نظارت لازم بر قیمت بلیط هواپیما در ایام خاص صورت بگیرد تا دیگر شاهد اجحاف در حق مردم و سوء استفاده برخی افراد از این قضیه نباشیم.

۱۳۹۳/۱۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...