نسخه چاپی

تنبلی مغز را پیر می‌ كند!

تنبلی، رخوت و عدم تحرك باعث آسیب به رگ‌های خونی موجود در مغز می شود. افراد تنبل اكثرا دچار افزایش فشار خون می‌شوند كه عاملی جدی برای ‌آسیب‌ رسیدن به سلول‌های مغزی است.

به گزارش نما، تنبلی مغز را پیر می‌ کند!کارشناسان در جدید‌ترین پژوهش‌های خود دریافته‌اند که افراد تنبل به جز مشکل چاقی دچار مشکل حاد دیگری به نام ضعف حافظه، زوال مغز و کاهش حجم مغز نیز می‌شوند.

گفتنی است، کارشناسان با مطالعه بر روی زنان و مردان چاق در سن 40 سالگی دریافته‌اند که اکثر آن دارای حجم ماده خاکستری کمتری در بدن خود به نسبت سایر همسالان غیر تنبل خود هستند.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، افراد غیر فعال و تنبل اکثرا دچار افزایش فشار خون می‌شوند که عاملی جدی برای ‌آسیب‌ رسیدن به سلول‌های مغزی است.

این نتایج حاصل تحقیقات پژوهشگران در دانشگاه بوستون و بدنبال بررسی‌ وزن افراد و درصد حجم مغزی بیش از هزار و 200 فرد بزرگسال بمدت 20 سال است.

کارشناسان اعتقاد دارند تنبلی رخوت و عدم تحرک باعث آسیب به رگ‌های خونی موجود در مغز و بدنبال آن، آسیب شدید سلول های مغز می‌شود.

کارشناسان هشدار می‌دهند، علاوه بر رعایت رژیم غذایی افراد برای حفظ سلامت مغز خود سعی کنند از تنبلی دوری کنند و همیشه فعالیت بدنی و ورزشی داشته باشند.

کارشناسان آغاز آسیب شدید سلول‌های مغزی را از حدود 40 سالگی در افراد تنبل معرفی کرده‌ و در خصوص بروز آن هشدار داده‌اند.

۱۳۹۳/۱۲/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...