نسخه چاپی

كاتن: ظریف فهمی از حاكمیت آمریكا ندارد

نگارنده نامه‌ای كه در آن هشدار داده شده بود توافق هسته‌ای بعد از ریاست‌جمهوری اوباما معتبر نخواهد بود، وزیر خارجه ایران را به فهم نادرست از حاكمیت آمریكا متهم كرد و گفت قوانین بین‌الملل قانون اساسی آمریكا را باطل نمی‌كنند.

به گزارش نما به نقل از فارس، «تام کاتن»، سناتور تازه‌کار ایالت آرکانزاس که نگارنده نامه‌ای ضدایرانی با امضای ۴۷ سناتور دانسته می‌شود روز یکشنبه با برنامه «در پیشگاه ملت» شبکه خبری «سی‌بی‌اس نیوز» گفت‌وگو کرد.

۴۷ سناتور آمریکایی هفته گذشته با امضای نامه‌ای خطاب به مقامات ایران هشدار داده بودند هر گونه توافقی بین ایران و گروه ۱+۵ تنها تا پایان ریاست‌جمهوری باراک اوباما معتبر خواهد بود.

آقای کاتن در این باره گفت: «اینکه این پیام را مستقیم به ایران رساندیم، حائز اهمیت است» و افزود «به هیچ عنوان» در این باره احساس تأسف نمی‌کند.

این سناتور که از اعضای کمیته روابط خارجی سنا است از منطق نگارش این نامه دفاع کرد.

وی گفت: «این یک حقیقت ساده در قانون اساسی ماست که اگر کنگره توافق مورد نظر را تأیید نکند، دوام نخواهد آورد.»

کاتن در ادامه با یادآور شدن اظهارات «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که «جایگزین توافق بد با ایران، توافقی خوب است» و گفت کنگره آمریکا آماده وضع تحریم‌های سخت‌تر علیه ایران است.

این سناتور با اشاره به اظهارات محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران که این نامه را «ترفند تبلیغاتی» توصیف کرده بود گفت وزیر خارجه آنها فهمی از سازو کارهای حاکمیت آمریکا ندارد.

وی گفت: « او فکر می‌کند که قوانین بین‌المللی می‌تواند قانون اساسی ما را باطل کند.»

«محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران پیش‌تر گفته بود که توافق احتمالی قدرت‌های جهانی و ایران بر سر برنامه اتمی این کشور «در یک قطعنامه فصل هفتمی منشور ملل متحد مورد تأیید قرار می‌گیرد و در نتیجه به یک توافق بین‌المللی و الزام آور برای همه دولت‌ها تبدیل می‌شود.»

کاتن گفت که کنگره باید معاهدات بین‌المللی را تصویب کند تا آنها از لحاظ قانونی الزام‌اور و پایدار باشند.

۱۳۹۳/۱۲/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...