نسخه چاپی

فیلم های نوروزی شبكه یك سیما

عکس خبري -فيلم هاي نوروزي شبکه يک سيما

شبكه یك سیما فیلم‌های سینمایی مختلف و متنوعی از سینمای ایران و دنیا برای پخش در نوروز در نظر گرفته است.

گزارش نما به نقل از فارس، شبکه یک سیما نیز به مناسبت فرارسیدن ایام نوروز برنامه‌های مختلفی را تدارک دیده که یکی از این برنامه‌ها «سیما یک» است.

این برنامه هر روز ساعت 16:20 به روی آنتن می‌رود و همراه با نمایش فیلم به مدت 20 دقیقه به تحلیل و نقد و بررسی فیلم می‌پردازد.

به گزارش فارس، اسامی فیلم‌های نوروزی شبکه یک سیما به شرح زیر است:

**«معراجی‌ها» / 1 فروردین

این فیلم به کارگردانی مسعود ده‌نمکی و محصول سال 1392 است.

محمد جوانی است که شوق رفتن به جبهه را دارد اما با مخالفت‌های سرسختانه پدرش مواجه می‌شود و پدر برای رفتن او به جبهه شرط‌های عجیب و غریب می‌گذارد تا اینکه محمد شبانه از خانه فرار کرده و به جبهه می‌رود و پدر برای بازگرداندن او راهی منطقه می‌شود...

محمدرضا شریفی‌نیا، اکبر عبدی، محمود عزیزی، رضا رویگری، سیدمهرداد ضیایی، سیدجواد هاشمی، مهران رجبی، حمید لولایی، مجید مشیری، برزو ارجمند، علی صادقی، امیر نوری،‌ سمانه پاکدل، حدیثه تهرانی، بهاره افشاری، مریم کاویانی، پوراندخت مهیمن، غلامحسین لطفی، نیما شاهرخ شاهی، پندار اکبری،‌ مهدی کیانی (بازیگر)،‌حسین مهری، کاوه خداشناس.

**«47 رونین»/ 2 فروردین

این فیلم یک اکشن فانتزی آمریکایی محصول سال 2013 است که به صورت یک افسانه، داستان چهل‌وهفت رونین، زندگی واقعی گروهی رونین (سامورایی بدون ارباب) در قرن هجدهم ژاپن، که برای گرفتن انتقام مرگ ارباب خود دست به شورش زدند را به تصویر می‌کشد. این فیلم اولین تجربه کارگردانی کارل لینچ است و بازیگرانی همچون کیانو ریوز، هیرویوکی سانادا، تادانوبو آسانو و رینکو کیکوچی در آن ایفای نقش می‌کنند. اگرچه فروش جهانی فیلم تقریباً به 150 میلیون دلار رسیده است، اما با بودجه ساخت 175 میلیون این فیلم ضرر قابل توجهی برای کمپانی سازنده‌اش یونیورسال استودیوز در سال 2013 بر جای گذاشت. این فیلم برای اولین بار 6 دسامبر 2013 در ژاپن اکران شد و با شروعی ناامیدکننده تنها یک میلیون و 300 هزار دلار فروش کرد.

**«ظهر روز سوم»/ 3 فروردین

فیلم تلویزیونی «ظهر روز سوم» به کارگردانی مرجان اشرفی‌زاده و تهیه‌کنندگی زهرا اسحاقیان ساخته شده است.

در این فیلم بازیگرانی از جمله پدرام شریفی، لیندا کیانی، فریبا جدی‌کار، بهاره ریاحی، بهزاد داوری، فرج گل سفیدی، علی مردانه، شهاب زارع و فرشاد مجیدی ایفای نقش می‌کنند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است که آسیه؛ مادر آمنه، امید و آرزوست که به بیماری کلیوی مبتلاست و تحت دیالیز است. بیماری مادر حاد و نیاز فوری به پیوند کلیه دارد اما بودجه خانواده نمی تواند خرید کلیه را تامین کند. آمنه بارداراست، آزمایش آرزو منفی است و امید تنها گزینه پیوند، سالهاست که تمام تلاش خود را صرف مسابقات دوچرخه سواری نموده و اکنون نزدیک مسابقات تیم ملی، امید در یک قدمی قهرمانی است. قهرمانی امید که همه زندگی است یا نجات جان مادر....؟

**«روشنایی حقیقی»/ 4 فروردین

«روشنای حقیقی» داستان کمال و رحیم، دو برادری است که سال‌هاست با هم اختلاف دارند، اما فرزندان آنها برای برگزاری یک مسابقه قرآنی، دوستی صمیمی با هم برقرار می‌کنند که همین دوستی باعث ماجراهای بین این دو برادر می‌شود.

مهرداد ضیایی( کمال )، شیوا ابراهیمی(همسر رحیم)، حسین شمس(رحیم)، حسن رستمانی(نعمت، معلم قرآن) و جمعی از بازیگران محلی در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

**«مسیر سنگی»/ 5 فرودین

این فیلم سینمایی محصول کشور امریکا در سال 2014 است.

**«نابخشوده»/ 6 فروردین

این نسخه جدید را سانگ ایل لی براساس قصه فیلم اسکاری کلینت ایستوود کارگردانی کرده است.

کن واتانابه بازیگر سرشناس سینمای ژاپن در نقش اصلی «نابخشوده» ژاپنی زبان بازی کرده است . در نسخه اصلی فیلم، این نقش را خود ایستوود بازی کرد.

قصه نسخه ژاپنی«نابخشوده» در قرن هجدهم میلادی در روستای هوکایدو اتفاق می‌افتد. در این محل است که یک سامورایی بازنشسته دوباره فعالیت خود را از سر می‌گیرد.

**«ته چین»/ 7 فروردین

داستان این فیلم درباره زن و شوهری به نام فروغ (بهناز جعفری) و مرتضی (رضا بهبودی) است که بعد از سال‌ها زندگی مشترک به علت مشغله کاری مرد، ارتباط عاطفی‌اش با همسرش بسیار کمرنگ شده است اما بروز اتفاقی برای فروغ موجب می‌شود مرتضی به زندگی علاقمند شود.

رضا بهبودی، بهناز جعفری، هستی مهدوی فر، دانیال محمودی نیا از بازیگران فیلم تلویزیونی «ته چین» هستند.

**«پلیس بازی»/ 8 فروردین

فیلم سینمایی پلیس بازی که در ژانر حادثه‌ای و طنز ساخته شده 86 دقیقه زمان دارد و در سال 2014 ساخته شده است.

فیلم سینمایی پلیس بازی محصول امریکاست و تیم استوری «Tim Story» کارگردان آن است.

این فیلم با مدیریت دوبلاژ علیرضا باشکندی ساخته شده است.

بن, نگهبان است و علاقه بسیاری به پلیس شدن دارد. او همزمان با پذیرفته شدنش در مدرسه پلیس باید برای ازدواج با آنجلا رضایت برادرش جیمز را که پلیسی حرفه ای است جلب کند. پس جیمز به بن فرصت می دهد که در طول 24 ساعت کنار او بماند و برای دستگیری خلافکارها به او کمک کند و به این ترتیب توان و شایستگی خود را برای ازدواج با خواهرش اثبات کند.

گرچه بن بسیار نا وارد و بی تجربه است ولی تمام تلاش خود را در مورد پرونده های مختلف انجام می دهد و در نهایت جیمز با کمک بن موفق می شود خلافکار سابقه دار آلن را دستگیر کند و بن را به عنوان همکار خوبی بپذیرد.

**«سرقت خاموش»/9 فروردین

این فیلم سینمایی محصول کشور فرانسه در سال 2013 است که شبکه یک سیما برای پخش در نوروز در نظر گرفته است.

**«سر به مهر»/ 10 فروردین

سر به مُهر نام فیلمی به تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی و کارگردانی هادی مقدم دوست ، محصول سال 1391 است. در این فیلم بازیگرانی نظیر لیلا حاتمی ،آرش مجیدی و خاطره اسدی به ایفای نقش می‌پردازند.

این فیلم داستان دختر تنها و خسته‌ای است که زندگی اش را در وبلاگ اش می نویسد و توسط برادر دوستش از او خواستگاری میشود و صحبت های اولیه ازدواج را انجام میدهند.او که نماز نمیخوانده بنا به شرایط زندگی شروع به خواندن نماز کرده الان شهامت اینکه به خواستگارش نماز خواندن خود را بگوید خجالت میکشد. که در آخر فیلم بازگو میکند انتخاب نام سر به مهر برای این فیلم دارای ایهام است که هم اشاره به نماز خواندن دارد و هم اشاره به این رازی است که تا آخر فیلم سر به مهر باقی می‌ماند.

**«سامورایی آشپز»/ 11 فروردین

این فیلم سینمایی به کارگردانی یوزو آساهارا ساخته شده و محصول ژاپن در سال 2013 است.

**«چ»/ 12 فروردین

«چ» نام فیلمی ایرانی به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا و محصول سال 1392 است. این فیلم داستان 2 روز از زندگی مصطفی چمران را در پاوه به تصویر می‌کشد.

فیلم چ دارای 520 پلان است و در مقایسه با فیلم‌های دیگر ژانر سینمای جنگی ایرانی، دارای جلوه‌های ویژه و صحنه آرایی‌های نظامی کم‌نظیری است. فیلمبرداری این فیلم 5 ماه، صداگذاری 6 ماه و مونتاژ 4 ماه و همگی به صورت بی‌وقفه انجام شد. همچنین عملیات خلاقه ویژوال افکت 16 ماه به صورت همزمان با دیگر کارهای فیلمسازی به طول انجامید.

**«کوهنورد»/13 فروردین

فیلم سینمایی کوه‌نورد یک فیلم روسیه‌ای است که در سال 2013 ساخته شده است.

**«کیش و پات»/ 14 فروردین

بازیگرانی چون فرهاد آئیش، نیما فلاح، متین گودرزوند، جمشید فروزانی، نادر شهسواری و قاسم بی طرف در کیش و پات ایفای نقش کرده اند. طبق برنامه ریزی ها این تله فیلم طی یک ماه آینده آماده پخش خواهد شد.
«کیش و پات» داستان زندگی زوجی جوان را روایت می کند که قرار گذاشته اند 50 سال زندگی مشترکشان را با خوشبختی پشت سر بگذارند، اما به محض اینکه ازدواج می کنند بعد از شش روز کارشان به جدایی می کشد. با این حال به توصیه یک دکتر آنها ابتدا تصمیم می گیرند برای سفر ماه عسل به شیراز بروند تا اینکه در سفر اتفاقی برایشان رخ می دهد که... .

۱۳۹۳/۱۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...