نسخه چاپی

اطمینان رهبر معظم انقلاب به تیم مذاكره كننده هسته ای انگیره داده است

هانی زاده می گوید: رهبر معظم انقلاب همواره مذاكرات را به دقت رصد می كنند. اطمینانی كه ایشان به تیم مذاكره كننده هسته ای دارند این انگیزه را در تیم مذاكره كننده ایرانی ایجاد می كند كه با حفظ حقوق ملت ایران، بتواند در مذاكرات، شاخص های مورد نظر ایران را بر طرف های مذاكره كننده غالب كند.

به گزارش نما، حسن هانی زاده کارشناس مسائل هسته ای کشورمان در گفت‌وگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا می گوید: رهبر معظم انقلاب همواره مذاکرات را به دقت رصد می کنند. اطمینانی که ایشان به تیم مذاکره کننده هسته ای دارند این انگیزه را در تیم مذاکره کننده ایرانی ایجاد می کند که با حفظ حقوق ملت ایران، بتواند در مذاکرات، شاخص های مورد نظر ایران را بر طرف های مذاکره کننده غالب کند.



این کارشناس مسائل هسته ای کشورمان همچنین خاطر نشان کرد: علیرغم اینکه رهبر معظم انقلاب نسبت به سیاست های آمریکا و کارشکنی لابی صهیونیستی بدبین هستند، اما به نظر می رسد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران با هوشمندی در پی ایجاد یک توافق منصفانه و دربرگیرنده حقوق مشروع ایران است.



وی در خصوص روند مذاکرات ایران و 5+1 نیز گفت: روند مذاکرات هسته ای که طی روزهای اخیر در سوئیس ادامه پیدا کرده نشان می دهد پیشرفت هایی در مسیر مذاکرات به ویژه در حوزه مباحث فنی وجود داشته و علیرغم فشار لابی صهیونیستی و جبهه عبری – عربی برای تاثیر گذاری بر روند مذاکرات، در حقیقت این پیشرفت ها نشان می دهد که شخص باراک اوباما تلاش می کند تا در مدت باقی مانده از دوران ریاست جمهوری خود، یک دستاورد تاریخی داشته باشد و این دستاورد می تواند در حوزه هسته ای ایران باشد.



وی در بخش پایانی اظهارات خود به کارشکنی های صورت گرفته در روند مذاکرات اشاره کرد و اظهار داشت: از یک سال اخیر به این طرف یک جبهه صهیونیستی – عربی بین ریاض و تل آویو ایجاد شد تا از رهگذر جریان سازی و تاثیرگذاری منفی بر روند مذاکرات، مانع امضای یک توافق نامه جامع میان ایران و 5+1 شوند. اما به دلیل وجود اختلاف میان دموکرات ها و جمهوری خواهان و جدی بودن باراک اوباما در خصوص دستیابی به توافق هسته ای با ایران، این امکان را فراهم می کند که در آینده جهان شاهد توافق نامه میان ایران و 5+1 خواهد بود.

۱۳۹۳/۱۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...