نسخه چاپی

راه دولت برای برداشت از صندوق توسعه بسته شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اصلاح ماده ای از لایحه رفع موانع تولید، راه دولت برای برداشت از صندوق توسعه ملی با استناد به مصوبات ستاد تدابیر ویژه اقتصادی را بستند.

به گزارش نما به نقل از مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی گزارش کمیسیون مشترک در مورد رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور در دستور کار مجلس قرار گرفت.

نمایندگان با اصلاح ماده ای از این لایحه مقرر کردند تا رفع کامل تحریم ها علیه ملت ایران مصوبات هر یک از شوراهای فرعی شورای امنیت ملی که دارای آثار اقتصادی، تجاری، مالی و مرتبط با سرمایه گذاری، تولید، صادرات و واردات است باید تا ۴۸ ساعت پس از تصویب برای کلیه اعضای ثابت شورای عالی امنیت ملی ارسال شود. چنانچه هر یک از اعضای مذکور تا ۱۰ روز کاری ایراد نگیرند مصوبه قابل اجراست و در صورت وصول ایراد طی مدت مذکور، شورای فرعی موظف به رفع آن است. در غیر این صورت مصوبه باید به تصویب شورای عالی امنیت ملی برسد. مصوبات شورای فرعی نباید خلاف قوانین موضوعه کشور باشد.

همچنین با اصلاح ماده دیگری به سازمان بورس و اوراق بهادار با تصویب شورای عالی بورس و اوراق بهادار اجازه داده شد بخشی از منابع داخلی خود را از طریق سپرده در اختیار این صندوق قرار دهد و بعدا تسویه نماید. صندوق توسعه ملی نیز مجاز است تا یک درصد از منابع سالانه خود را از طریق سپرده های خود در بانک های عامل در این صندوق سپرده گذاری نماید.

به گزارش مهر، چندی پیش دولت با استناد به مصوبه ستاد تدابیر ویژه اقتصادی ۴.۱ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت کرد که این اقدام موجب انتقادات نمایندگان و قرائت گزارشی از این تخلف در صحن علنی مجلس شد.

۱۳۹۳/۱۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...