نسخه چاپی

ویروس ضدایرانی به جان خود آمریكا می افتد

نیویورك‌تایمز افزود: "استاكس‌نت" به طرز موثری گلوله آغازین رقابت جدید تسلیحاتی را شلیك كرد كه به احتمال بسیار زیاد به گسترش جنگ‌افزارهای سایبری مشابه و بسیار قدرتمند در سراسر اینترنت منتهی می‌شود و كشورها به جای گسترش تسلیحات هسته‌ای یا شیمیایی به گسترش تسلیحات سایبری در خارج از هرگونه چارچوب منظم می‌پردازند.

یک روزنامه آمریکایی در گزارشی با اشاره به ویروس‌های رایانه‌ای که علیه ایران استفاده شده نوشت به نفع آمریکا است که قبل از آنکه هیولایی که خود آنرا آزاد کرده و گسترش داده، گریبان این کشور را بگیرد، آنرا مهار کند.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز، تصمیم آمریکا و اسرائیل برای ایجاد و استفاده از ویروس رایانه‌ای "استاکس‌نت" در تأسیسات هسته‌ای ایران که در اواخر دوره ریاست‌جمهوری "جرج بوش" صورت گرفت یک نقطه عطف خطرناک و چشمگیر در نظامی‌ کردن تدریجی اینترنت بود.

واشنگتن از حد خود فراتر رفته است و اگر این کار را ادامه دهد، با حرکت ما به سمت قلمرو پرخطر و نامعلوم، (ماهیت) جنگ معاصر به طور اساسی تغییر می‌کند.

بر اساس این گزارش با اشاره به استعمال ویروس رایانه‌ای توسط کشور آمریکا و همپیمان صهیونیستی آن، نوشتن ویروس و نگهداشتن آن به صورت سالم برای استفاده‌ در آینده یک مسئله است و گسترش و استفاده از آن در زمان صلح یک مسئله دیگر است.

نیویورک‌تایمز افزود: "استاکس‌نت" به طرز موثری گلوله آغازین رقابت جدید تسلیحاتی را شلیک کرد که به احتمال بسیار زیاد به گسترش جنگ‌افزارهای سایبری مشابه و بسیار قدرتمند در سراسر اینترنت منتهی می‌شود و کشورها به جای گسترش تسلیحات هسته‌ای یا شیمیایی به گسترش تسلیحات سایبری در خارج از هرگونه چارچوب منظم می‌پردازند.

بر اساس این گزارش‌، هیچ توافقنامه یا معاهده بین‌المللی برای محدود کردن استفاده از جنگ‌افزارهای سایبری وجود ندارد که این جنگ‌افزارها می تواند هرکاری از کنترل یک لپ‌تاپ شخصی گرفته تا اختلال در ارتباطات حیاتی و مهم کل یک کشور یا زیرساخت‌های بانکی را انجام دهد.

نیویورک‌تایمز با اشاره به پیامدهای مخرب این ویروس رایانه‌ای ادامه داد که به نفع آمریکا است که قبل از آنکه هیولایی که خود آنرا آزاد کرده و گسترش داده، گریبان این کشور را بگیرد، آنرا مهار کند.

بر اساس این گزارش، استاکس‌نت، در ابتدا با هدف اصلی و خاص آلوده کردن تأسیسات غنی‌سازی اورانیوم نطنز در ایران مورد استفاده قرار گرفت اما در نهایت این ویروس به صدها هزار سیستم جهانی آسیب وارد کرد و این یکی از خطرات هولناک این رقابت تسلیحاتی غیرقابل کنترل در فضای سایبری است.

نیویورک‌تایمز ادامه داد به وجود آورندگان ویروس، زمانیکه آنرا انتشار دادند، کنترل آن از دستشان خارج می‌شود و این ویروس‌ها می‌توانند شبکه‌هایی دیگری را که مورد نظر آنها نبوده را نیز هدف گیرد و بعلاوه تمامی کشورهایی که دارای قابلیت تهاجمی سایبری هستند در شرایطی که اولین حمله سایبری صورت گرفته، تمایل دارند تا از این قابلیت تهاجم سایبری خود استفاده کنند.

اخیراً ویروس رایانه‌ای جدیدی به نام "شعله" بروز کرده است که کارشناسان بر این باورند که ارتباط مستقیمی میان سازندگان این ویروس با ویروس استاکس‌نت وجود دارد.

نیویورک‌تایمز در گزارش خود ادامه داد گرچه آمریکا قابلیت بسیار زیادی در مبارزه با بدافزارها دارد اما با معرفی ویروس‌های استاکس‌نت و شعله، آمریکا به شدت اعتبار سیاسی و اخلاقی خود را خراب کرده است.

بر اساس این گزارش، ویروس شعله به مدت 4 سال در دنیای وب در حال توزیع شدن بوده است و آنتی‌ویروس‌های بزرگی چون "مک کافی"، "سیمانتک"، "کاسپراسکای لبز" و "اف سکیور" نتوانستند آنرا شناسایی کنند و هم‌اکنون چهره‌های ارشد صنعتی در خصوص گسترش قدرتمندترین بدافزارها با پشتیبانی دولتها، ابراز نگرانی کرده‌اند.

نیویورک‌تایمز با اشاره به عدم تمایل آمریکا در مهار اینگونه ویروس‌ها نوشت، آمریکا تاکنون حاضر به بحث در خصوص وضع قوانین اینترنتی در خصوص اینگونه ویروس‌های رایانه‌ای با روسیه و چین نشده است. واشنگتن معتقد است که هرگونه اقدامی در جهت انعقاد چنین معاهده‌‌ای می‌تواند برتری پیش‌فرض آمریکا در زمینه جنگ‌افزارهای سایبری و رباتیک را از بین ببرد.

این روزنامه آمریکایی سپس ادامه داد که آمریکا باید در خصوص ورود به مذاکرات در اینباره تأمل کند و با قدرت‌های جهان درباره قواعدی که بر فضای ایننترت بعنوان یک قلمرو نظامی حکمرانی می‌کند، وارد بحث شود.

نیویورک‌تایمز در پایان گزارش خود تأکید کرد که هرگونه توافق در این زمینه باید تنها استفاده‌های نظامی از اینترنت را تحت کنترل قرار دهد و به طور واضح و خاص از هرگونه عبارتی که می‌تواند به استفاده خصوصی یا تجاری از وب منتهی شود، دوری کنند. هیچ کس نمی‌تواند هجوم جهانی برای ایجاد جنگ‌افزارهای سایبری را متوقف کند اما انعقاد یک معاهده می‌تواند استفاده از این جنگ‌افزاها در هنگام صلح را ممنوع کرده و کشورها یا سازمانهایی که این قوانین را نقض می‌کنند، تنبیه کند.

۱۳۹۱/۴/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...