نسخه چاپی

مذاكرات 5 ساعته ظریف - كری در نخستین روز لوزان

نخستین دور مذاكرات محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و جان كری وزیر خارجه آمریكا برای حل واپسین اختلافات باقی مانده بر سر در لوزان پنج ساعت طول كشید.

به گزارش نما، در این دیدار علاوه بر علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا، سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امورخارجه ، حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری ایران و وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا نیز حضور داشتند.

دقایقی پایانی این مذاکرات به گفت و گو های دوجانبه ظریف و کری انجامید.

قرار بود این دیدار ساعت 21 به وقت لوزان - 23 و 30 به وقت تهران - انجام شود ولی هیات ایرانی به دلیل تاخیر ورود کری به لوزان پیشنهاد کرد به صبح دوشنبه موکول شود.

هیات آمریکایی پیشنهاد ایران را قبول کرد وزمان دیدارساعت 8 صبح به وقت محلی - 10 و 30 به وقت تهران- صورت گیرد

ایران و آمریکا دیروز در نخستین دور گفت و گوهای خود در لوزان در سه سطح مذاکره کردند. این مذاکرات با حضور علی اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی و ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا آغاز شد. سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه ، بهروز کمالوندی معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی و وندی شرمن معاون سیاسی وزیر خارجه آمریکا نیز در این مذاکرات حضور داشتند.

پس از ساعتی، مذاکره در قالب سه سطح صالحی - مونیز، معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا و کارشناسان دو کشور ادامه یافت.

با توجه به این که مهلت نخست تمدید هفت ماهه توافق ژنو در سوم آذر تا کمتر از دو هفته دیگر بسر می رسد، این گفت و گو ها در کانون توجه رسانه های جهان است.

انتظار می رود این دور از گفت و گو ها تا 29 اسفند به طول بینجامد.

۱۳۹۳/۱۲/۲۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...