نسخه چاپی

دعوت مركل از السیسی برای سفر به آلمان

عبد الفتاح السیسی طی سخنانی در اختتامیه كنفرانس اقتصادی مصر گفت كه از آنجلا مركل برای سفر به آلمان دعوتنامه ای دریافت كرده است.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، «عبد الفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر دعوتنامه ای از صدر اعظم آلمان برای سفر به این کشور دریافت کرد.

به گزارش رسانه های خبری مصر، عبد الفتاح السیسی طی سخنانی در اختتامیه کنفرانس اقتصادی مصر گفت که از آنجلا مرکل برای سفر به آلمان دعوتنامه ای دریافت کرده است.

وی افزود: من از مدت ها پیش تمایل داشتم به آلمان سفر کنم و این دعوت را پذیرفته و به آلمان سفر خواهم کرد.

2 کشته و 3 زخمی در حمله به خانواده رئیس پلیس الدقهلیه

منابع مصری گزارش دادند که در حمله افراد مسلح به منزل رئیس پلیس الدقهلیه، 2 نفر کشته و سه نفر نیز زخمی شدند.
گفته می شود که این گروه وابسته به جماعت اخوان المسلمین بوده و به دلیل بازداشت یکی از اعضای این گروه توسط پلیس الدقهلیه به منزل رئیس پلیس الدقهلیه حمله کرده اند.

قاهره: مصر برای اتحاد گروه های ملی سوریه تلاش می کند

یک منبع مسئول در وزارت خارجه مصر اخبار برخی رسانه های خبری درباره اینکه برنامه ای از پیش تعیین شده برای کنفرانس گروه های ملی سوریه در قاهره وجود دارد، تکذیب کرد.

این مسئول مصری همچنین هر گونه پرداختن به موضوع آینده و یا سرنوشت سوریه در قاهره را رد و تاکید کرد مصر از همان ابتدا تنها برای یکی کردن صفوف گروه های سوری تلاش می کند و تمایل دارد که این تلاش ها تنها به مشورت دادن منحصر شود بدون آنکه در امور داخلی سوریه دخالت نماید و یا به طرف های خارجی اجازه دخالت بدهد.

وی افزود که برخی شخصیت ها و گروه ها که استمرار دودستگی ها در میان معارضین سوری را به نفع خود می دانند، سعی دارند نشست قاهره را با شایعه پراکنی به شکست بکشانند.
کنفرانس گروه های ملی سوریه قرار است بهار سال آینده در قاهره برگزار شود.

آغاز جلسه محاکمه مرسی در قضیه جاسوسی برای قطر

دادگاه جنایی قاهره امروز دوشنبه به ریاست قاضی محمد شیرین فهمی رسیدگی به پرونده محمد مرسی رئیس جمهور عزل شده مصر و 10 تن دیگر در خصوص جاسوسی برای قطر را ازسر گرفت.
دادگاه جنایی قاهره پیش از این انتشار هر گونه اخباری در خصوص محاکمه مرسی و 10 متهم دیگر در پرونده جاسوسی برای قطر را ممنوع کرد.

بر اساس این گزارش، تحقیقات دیوان عالی امنیت دولت در این پرونده نشان می دهد که محمد مرسی و تعدادی از متهمان گزارشات صادره از دستگاه های اطلاعات عمومی و جنگی، نیروهای مسلح، نیروهای امنیت ملی در وزارت کشور و سازمان نظارت اداری را به سرقت برده اند که در میان آنها اسناد کاملا محرمانه نیز دیده می شود که مربوط به ارتش، مکان های استقرار نیروهای ارتش و سیاست های کلی دولت است.
بر پایه این گزارش، این متهمان قصد داشتند این گزارشات و اسناد را به دستگاه اطلاعات قطر و شبکه ماهواره ای الجزیره متعلق به این کشور تحویل داده و به مصر و امنیت ملی آن لطمه بزنند.
این متهمان عبارتند از: محمد مرسى عیسى العیاط ( رئیس جمهور اسبق- زندانی) - أحمد محمد محمد عبد العاطى (زندانی - مدیر دفتر رئیس جمهور اسبق – داروساز) - أمین عبد الحمید أمین الصیرفى (زندانی – منشی سابق نهاد ریاست جمهوری) - أحمد على عبده عفیفى (زندانی- تهیه کننده فیلم های مستند) - خالد حمدى عبد الوهاب أحمد رضوان (زندانی- مدیر تولید شبکه مصر 25) - محمد عادل حامد کیلانى (زندانی – مهماندار هواپیما در شرکت هواپیمایی مصر) - أحمد إسماعیل ثابت إسماعیل (زندانی – آموزشیار دانشگاه علوم و فنآوری مصر) - کریمه أمین عبد الحمید أمین الصیرفى (دانشجو) - أسماء محمد الخطیب (فراری – گزارشگر شبکه خبری رصد) - علاء عمر محمد سبلان (فراری – تبعه اردنی – تهیه کننده برنامه های شبکه الجزیره قطر) - إبراهیم محمد هلال (فراری - رئیس بخش اخبار شبکه الجزیره قطر.

رئیس پارلمان لیبی: امنیت ملی کشور ما جزء جدایی ناپذیر امنیت مصر است

«عقیله صالح» رئیس پارلمان لیبی طی سخنانی در پارلمان این کشور در شهر طبرق تاکید کرد که امنیت ملی لیبی بخش جدایی ناپذیر از امنیت مصر است.
وی تصریح کرد که کنفرانس اقتصادی مصر در شرم الشیخ فرصت خوبی بود تا جامعه جهانی را با بحران لیبی آشنا کرد.

وی افزود که روسای جهان ایفای نقش پارلمان و فرماندهان ارتش لیبی در جنگ علیه تروریسم را ستودند و همگی بر حمایت سیاسی و نظامی از لیبی تاکید کردند.

صالح اشاره کرد که طرحی را برای تشکیل یک قدرت یکپارچه عربی برای ریشه کنی تروریسم مطرح کرده که با استقبال گسترده مواجه شد و قرار است در آینده نزدیک مورد بررسی قرار گیرد.

۱۳۹۳/۱۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...