نسخه چاپی

واكنش شبكه سه به نامه وزیر بهداشت

مدیر شبكه سوم سیما درباره قضاوت ها نسبت به سریال مهران مدیری بیان كرد كه مردم خود بهترین نظارت كنندگان هستند و می دانند كه نیت اصلی صدا و سیما و دیگران ایجاد فضای شادی و نشاط است.

به گزارش نما ، غلامرضا ميرحسيني در پاسخ به سوالي درباره نامه وزير بهداشت به رييس رسانه ملي که پيرامون سريال «در حاشيه» مهران مديري و دغدغه هاي خود نسبت به آن نوشته شده بود، گفت: من هنوز اين نامه را نخوانده ام و از مفاد آن اطلاعي ندارم با اين حال از آنجايي که اين نامه به رياست سازمان صدا و سيما است نمي توانم از جانب وي تصميم گيري کنم.

وي درباره اينکه احتمال دارد اين نامه در روند پخش سريال مهران مديري تاثير بگذارد يا خير؟ گفت: اين سريال در جدول پخش قرار گرفته است و از ٦ فروردين ماه روي آنتن خواهد رفت. با اين حال کاري که هنوز پخش نشده است نبايد مورد ارزيابي و قضاوت قرار بگيرد، اثر بايد به پخش برسد و بعد شما براساس تاثيرات آن تصميم بگيريد.

مدير شبکه سه با تاکيد بر اينکه آثار مهران مديري در فضايي طنز قرار دارد، بيان کرد: مخاطب به کارهايي از اين دست که در راستاي طنز قرار دارد با همين بينش، نگاه خواهد کرد. هدف اين آثار انبساط خاطر، ايجاد نشاط و سرور در مخاطبان است و با کارهايي که در فضاي ملودرام و جدي مي خواهد آسيب شناسي و نقد وضع موجود را داشته باشد تفاوت دارد.

مردم خود بهترين قضاوت را خواهند داشت

وي همچنين به ديگر آثاري که در حوزه کمدي از شبکه سوم سيما به پخش رسيده است اشاره و تصريح کرد: پيش از اين هم ما سريال هاي ديگري داشتيم که «ساختمان پزشکان» ساخته سروش صحت از جمله آنهاست. اين سريال قشر روانشناس را محور خود قرار داده بود اما آيا به روانشناسان توهين شد و يا مخاطبان بعد از تماشاي اين اثر نسبت به اين قشر بدبين شدند؟

ميرحسيني تاکيد کرد: دوستان و عزيزان اجازه دهند تا سريال به پخش برسد و بعد مردم خود بهترين قضاوت را خواهند داشت.

اين مدير شبکه سوم سيما يادآور شد: زماني که نيت توليد کننده تخريب و توهين و يا نقد است طنز هم ممکن است استفاده شود اما نوع آثاري که تاکنون از شبکه سوم سيما به پخش رسيده است و در رده طنز هم قرار گرفته اند هدف اصليشان ايجاد لحظاتي مفرح براي خانواده هاست و تابحال در اين حوزه اثري نداشتيم که به قشري از طبقات جسارت و يا مردم را بدبين کرده باشد.

اجازه دهند کار ديده شود و بعد قضاوت کنند

وي در پايان گفت: مخاطبان خود بهترين نظارت کنندگان هستند و با دانش و سواد بصري و رسانه اي که دارند مي توانند تشخيص دهند که نيت اصلي سازمان صدا و سيما، شخص آقاي سرافراز و ديگر عزيزان ايجاد فضاي شادي و نشاط است يا خير و دوستان اجازه دهند کار ديده شود و بعد قضاوت کنند.

سيدحسن هاشمي وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در بخشي از نامه خود خطاب به رييس صدا و سيما آورده است: «برنامه‌هاي طنزي که تا کنون از رسانه ملي در حوزه‌هاي مختلف به نمايش درآمده‌اند، به ويژه سريال‌هاي طنزي که توسط هنرمند محترم جناب آقاي مديري کارگرداني شده، داراي مخاطبان بسيار زياد بوده‌اند و تصويرهاي کلي و ماندگار اجتماعي در ذهن مخاطب ايجاد کرده‌اند. قطعاً جنابعالي تأييد مي‌فرمائيد که مديريت برداشت‌هاي اجتماعي پيرامون حوزه‌اي مثل حوزه سلامت که پس از پخش چنين برنامه پر مخاطبي ايجاد مي‌شود، بسيار پيچيده است، ‌اينکه اين سريال در نهايت چه تصويري از نظام سلامت به عنوان يک نهاد اجتماعي ارائه مي‌نمايد، بسيار حائز اهميت خواهد بود، اينکه مخاطب رسانه ملي پس از پخش اين سريال، بيمارستان و ساير مؤسسات پزشکي را با چه ديدي مي‌نگرد، در ارتباط آينده وي با اين نهادها و نيز شاغلان حرفه‌هاي پزشکي بسيار تأثيرگذار خواهد بود.»

سريال «در حاشيه» که پيش از اين با نام «اتاق عمل» شناخته مي شد از ابتدا با حاشيه هايي در ساخت همراه بود و مدتي هم ضبط و تصويربرداري آن متوقف شد و تغييراتي در متن فيلمنامه آن لحاظ شد.

اين سريال مثل تمامي آثار مهران مديري فضايي طنز دارد و قرار است از ٦ فروردين ماه ٩٤ روي آنتن شبکه سوم سيما برود.

۱۳۹۳/۱۲/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...