نسخه چاپی

آغاز رای گیری انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی

رای گیری در انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی ساعت ۷ صبح روز سه‌شنبه به وقت محلی در سرزمین های اشغالی آغاز شد.

به گزارش نما، تسنیم به نقل از روسیا الیوم، رای گیری در انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی ساعت ۷ صبح امروز سه‌شنبه به وقت محلی برای انتخاب ۱۲۰ عضو پارلمان این رژیم پیش آغاز شد.

رای گیری تا ساعت ۱۰ شب امروز سه‌شنبه به وقت محلی ادامه خواهد داشت و ۱۳۱۱ نامزد در قالب ۲۵ لیست انتخاباتی با هم رقابت خواهند کرد ولی نظر سنجی‌ها موفقیت ۱۱ لیست انتخاباتی را پیش بینی کرده‌اند. ۲۶ لیست انتخاباتی برای شرکت در انتخابات نام نویسی کرده بودند که بنا بر اعلام کمیته انتخاباتی لیست موسوم به « از کودکان خود دفاع می‌کنیم» از انتخابات کنارگیری کرد.

بر اساس اعلام کمیته مرکزی انتخابات رژیم صهیونیستی، ۵ میلیون و ۸۸۱ هزار و ۶۹۷ نفر از ساکنان سرزمین‌های اشغالی در ۱۰۳۷۲ مرکز رای گیری آراء خود را به صندوق می‌اندازند.

نتایج آخرین نظرسنجی‌ها بلوک «هرتزوگ» را جلوتر از حزب «لیکود» نشان دادند، اما این تضمینی برای پیروزی نیست. در انتخابات سراسری رژیم صهیونیستی، هر حزبی که بتواند دست‌کم دو درصد آرا را به خود اختصاص دهد، وارد کنست می‌شود.

پارلمان اسرائیل روی هم ۱۲۰ کرسی دارد. از زمان برگزاری اولین انتخابات رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۹، هرگز یک حزب برنده اکثریت ۱۲۰ کرسی «کنست»، پارلمان اسرائیل نبوده است. این به‌معنی آن است که احزاب سیاسی کوچکتر نقش مهمی در شکل‌دادن به ائتلافی که در کابینه رژیم صهیونیستی تشکیل می‌شود، بازی می‌کند.

نکته دیگر درباره انتخابات رژیم صهیونیستی این است که رأی‌دهندگان به یک فرد رأی نمی‌دهند بلکه به مجموعه‌ای از کاندیداها که یک حزب یا ائتلافی از احزاب معرفی می‌کنند، رأی می‌دهند.

۱۳۹۳/۱۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...