نسخه چاپی

دعوت رسمی از پادشاه سعودی و تبریك به ولیعهد جدید / اعدام 18 ایرانی در حال پیگیریست

معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه اعلام كرد : جمهوری اسلامی ایران دعوت نامه "محمود احمدی نژاد" به پادشاه عربستان را برای شركت در اجلاس سران عدم تعهد در تهران ،تسلیم وی خواهد كرد.

"حسین عبداللهیان" در گفت و گو با ایرنا در پاسخ به سووالی درباره دعوت از پادشاه عربستان برای شرکت در اجلاس سران عدم تعهد که قرار است شهریور ماه امسال در تهران برگزار شود ،افزود : انتشار اخباری مبنی بر تصمیم جمهوری اسلامی ایران در عدم دعوت از پادشاه عربستان برای شرکت در این اجلاس صحت ندارد .

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اعدام تعدادی از اتباع زندانی ایرانی در عربستان اظهار داشت : وزارت امور خارجه موضوع اعدام 18 تن از اتباع زندانی ایرانی در عربستان سعودی به اتهام حمل مواد مخدر را با جدیت و با استفاده از تمامی ظرفیت ها در حال پیگیری است .

معاون وزیر امور خارجه تصریح کرد : این اقدام عربستان سعودی را نمی توانیم اقدامی ساده و صرفا فنی قلمداد کنیم .

وی در پاسخ به سووال دیگر خبرنگار ایرنا درباره عدم صداقت وزیر خارجه کشور عربستان در تماس تلفنی با علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان در زمینه این موضوع گفت : وزیر امور خارجه عربستان در پاسخ به درخواست وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماسی تلفنی اعلام کرده بود که موضوع اعدام اتباع زندانی ایرانی که متهم به حمل مواد مخدر بودند به تعویق انداخته اما ما از طریق یادداشت رسمی وزارت امورخارجه عربستان سعودی مطلع شدیم درهمان روزتماس تلفنی حکم اعدام اتباع زندانی ایرانی اجرا شده بود .

معاونت عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه در عین حال اظهار داشت : این اقدام عربستان می تواند نشانگر نوعی ناهماهنگی بین قوای مجریه و قضاییه سعودی باشد .

امیر عبداللهیان در پاسخ به سووال دیگری در باره ولیعهد جدید عربستان اظهارداشت: ضمن تبریک به امیر "سلمان بن عبدالعزیز" به عنوان ولیعهد جدید عربستان، انتظار داریم در دوران وی شاهد تجدید نظر در رفتار عربستان سعودی در قبال تحولات بحرین و سوریه و ایفای نقش مثبت این کشور (عربستان)باشیم .

۱۳۹۱/۴/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...