نسخه چاپی

ورود بهزیستی به پرونده اختلال هویت جنسی

مدیر كل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: لایحه ساماندهی بیماران مبتلا به اختلال هویت جنسی تمامی حمایت‌های مورد نیاز این افراد را پیش بینی كرده است.

به گزارش نما به نقل از ایلنا: مدیر کل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: لایحه ساماندهی بیماران مبتلا به اختلال هویت جنسی تمامی حمایت‌های مورد نیاز این افراد را پیش بینی کرده است.

ولی‌الله نصر درباره لایحه ساماندهی بیماران دارای اختلال هویت جنسی گفت: این لایحه در سازمان تدوین و در کمیته تدوین لوایح و قوانین سازمان با محویت دفتر حقوقی نیز مورد تایید قرار گرفت و نهایتا به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارسال شد تا چنانچه این لایحه نیاز به اصلاحاتی داشته باشد در این وزارتخانه انجام شود.

وی ادامه داد: پس از انجام بررسی‌های لازم این لایحه توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به هیات دولت رفته و پس از تایید در هیات دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد.

نصر خاطرنشان کرد: تمامی حمایت‌هایی که بیماران مبتلا به اختلال هویت جنسی به آن نیازمند هستند از قبیل امور مربوط به بیمه، درمان، ثبت احوال، دانشگاه و سربازی در این لایحه پیش‌بینی شده و درصورتی که به تصویب برسد مقدار زیادی از مشکلات این افراد حل خواهد شد.

مدیر کل دفتر امور آسیب‌دیدگان اجتماعی عنوان کرد: دراین خصوص هم در حوزه درمانی به سازمان بهزیستی مراجعه می‌-شود و هم در بحث پشتیبانی‌و توانبخشی پس از جراحی‌.

وی با بیان اینکه بیشتر این افراد از خانواده خود طرد می‌شوند اظهار کرد: ماحمایت‌های اجتماعی ازاین افراد انجام می‌دهیم و در کمیته‌ای که در سال ۷۸ وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شد بحث درمان برعهده وزارت بهداشت گذاشته شد و پشتیبانی و حمایت‌های اجتماعی نیز برعهده سازمان بهزیستی بود.

نصر اضافه کرد: متاسفانه کمیته دیگر تشکیل نشده و پیگیری‌های مورد نیاز انجام نشد و در نتیجه مباحث درمانی این گروه از افراد باقی ماند، این درحالی است که آنان با مشکل بیمه مواجه بوده و بیشتر جراحانی هم که این کار را انجام می‌دهند، به صورت آزاد اقدام به جراحی کرده و تحت پوشش بیمه نیستند.

وی تاکید کرد: ما با تمام توان حمایت‌هایی را که بتوانیم انجام می‌دهیم اما کافی نیست و ضروری است که با تصویب این لایحه تمامی دستگاه‌ها به وظایف خود در این رابطه عمل کنند تا مشکلات این افراد حل شود.

۱۳۹۳/۱۲/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...