نسخه چاپی

احمدی‌نژاد: شبكه‌های تلویزیونی ایران تا سال ۹۲ به 100 شبكه افزایش یابد

رئیس جمهور در مراسم افتتاح شبكه نمایش گفت: تعداد شبكه‌های تلویزیون ایران باید تا دو سال آینده به 100 شبكه افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس، مراسم افتتاح شبکه نمایش امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت با حضور سیدعزت‌الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما، محمود احمدی‌نژاد، اعضای هیئت دولت و خانواده شهید غلامرضا رهبر برگزارشد.

بنابراین گزارش، احمدی‌نژاد در این مراسم ضمن تبریک فرارسیدن ماه ربیع‌الاول گفت: هر روز که می‌گذرد زیبایی پیام اسلام پیش از قبل در مقابل چشمان بشریت می‌درخشد. پیامبر آمد تا همه خوبی‌ها و زیبایی‌ها را یک‌جا به جامعه بشریت نشان دهد. حادثه دوم نیز آغاز امامت امام عصر(عج) است که حاوی تمام اسماء و صفات الهی است و انشاءالله با لطف او و خداوند متعال با استقرار عدالت به دست او بشریت گام های آخر را برای رسیدن به قله‌های کمال و تا رسیدن به خود خدا خواهد برداشت.

وی ادامه داد: شبکه نمایش حاصل زحمات و تلاش‌های همکاران ما در رسانه ملی است و همان طور که در مراسم افتتاح شبکه بازار نیز گفتم کار صدا و سیما امروز بسیار سنگین و خطیر است. اصولا رسانه ماموریت سنگینی را برعهده دارد در شرایطی که نیازهای گوناگون تعریف و فرصت خودنمایی پیدا می‌کنند رسانه در پاسخگویی به نیازهای واقعی مردم نقش اصلی را ایفا می‌کند.

رئیس جمهور تصریح کرد: اگر یک روز رسانه‌ها از کار بیفتند تمام فعالیت‌ها متوقف خواهند شد. نیاز به کسب اطلاعات و اندیشه‌های درست نیاز به مطلع شدن است جریانات فکری، سیاسی، اقتصادی یاری در جامعه و سطح جهان مسئولیت‌های رسانه ملی را چند برابر کرده است.

به گزارش فارس، احمدی‌نژاد در ادامه سخنان خود عنوان داشت: با توجه به قانون اساسی رسانه‌های تصویری و صدا در اختیار جمهوری اسلامی ایران است و همین موضوع باز مسئولیت را سنگین‌تر می‌کند، چون باید به نیازها و گرایش‌‌های مختلف و تحولات به درستی پاسخ بدهد.

وی در ادامه سخنانش به بحث سرگرمی بودن برنامه‌های شبکه نمایش اشاره کرد و گفت: قصد مخالفت با این موضوع را ندارم اما به نظر من با خانواده بودن یک کار است و کار فقط فعالیت اقتصادی نیست. تماشای یک فیلم خوب سینمایی و یا تلویزیونی جزو کار است و لازمه یک زندگی سعادتمند و پویاست.

وی با بیان اینکه صدا و سیما باید طیف وسیعی از نیازهای انسانی را پاسخ بدهد از جمله نیاز زیبازیستی و هنردوستی، عنوان داشت: در فیلم‌های سینمایی و تلویزیونی ظرفیت بسیار بالایی برای پاسخگویی به این نیازها وجود دارد، خوشبختانه در سال‌های اخیر طیف خدمات‌رسانی رسانه ملی افزایش یافته و 8 شبکه عمومی داریم که به همراه تمام شبکه‌های استانی فعال هستند.

وی افزود: در همین مدت کوتاه از راه‌اندازی شبکه نمایش این شبکه توانسته مخاطبان بسیاری را جذب کند و کسانی را می‌شناسم که به خود من گفته‌اند وقتی به خانه برمی‌گردیم اول شبکه نمایش را نگاه می‌کنیم. این حرف معنایش این است که افتتاح شبکه نمایش کار درستی است و پاسخ به نیاز درستی است که در جامعه وجود دارد. امیدوارم با مدیریت خوب و محتوا‌سازی ناب، این شبکه یکی از بهترین شبکه‌ها و پیام‌آور آموزه‌های الهی و تربیتی برای همه بینندگانش باشد.

به گزارش فارس، رئیس جمهور در ادامه سخنانش گفت: هنر سینما و تلویزیون یک ظرفیت است و هنر یک نیاز است که ما نمی‌توانیم فقط با نگاه رفع تکلیف به آن نگاه کنیم. هنر اصالت دارد و ما باید به آن بپردازیم و از این ظرفیت در جهت آرمان‌هایمان استفاده کنیم.

احمدی‌نژاد اظهار داشت: شبکه نمایش فرصت بسیار خوبی است که تولیدات تلویزیون و سینما هدفمند می‌شوند. صدا و سیما الان عمومی‌ترین و شامل‌ترین دستگاه فرهنگی و رسانه‌ای کشور است. خود من یک محاسبه ابتدایی کردم و به این نتیجه رسیدم که این مجموعه نیاز به حداقل 500 متفکر در حوزه‌های گوناگون دارد که باید بنشینند و به نیازهای جدیدی فکر کرده و ایده‌پردازی کنند و در حقیقت پشتوانه فکری برای مدیریت صدا و سیما باشند.

وی ادامه داد: صدا وسیما باید از تمام ظرفیت‌های مردمی برای تولید استفاده کند، در این زمینه دولت هم زمینه‌های پشتیبانی را هم برای شبکه نمایش و هم برای صدا و سیما و توسعه این مجموعه فراهم خواهد کرد.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود در مراسم افتتاح شبکه نمایش خطاب به مدیران رسانه ملی عنوان داشت: شما باید پاسخ درستی به نیاز مخاطبان بدهید، آن هم در زمانی که رقبای گردن‌کلفت و ورزیده‌ای دارید. البته ایران و اندیشه ایران همواره از این رقبا داشته است. رقبایی که با فریبکاری می‌آیند و محدودیتی در ارائه تصویر و سخن ندارند و ضرورتی در رعایت مرزها نمی‌بینند، در حالی که ما ملزم به رعایت خطوط هستیم. همه این موارد کار را سخت‌تر می‌کند اما تاریخ نشان داده هر قدر رقبای ایران سخت‌تر بوده‌اند ایران بهتر درخشیده است و محصولاتش فاخرتر و انسانی‌تر بوده است و من همین جا از همه هنرمندان و اندیشمندان می‌خواهم تا ما را یاری کنند.

وی در پایان سخنان خود گفت: من فکر می‌کنم حداقل باید 100 شبکه تلویزیونی در ایران داشته باشیم و تا حدود 2 تا 3 سال آینده تعداد شبکه‌های ایران باید به 100 شبکه برسد. همه نیازها باید پاسخ داده شود و تمام نیازهای امروز و آینده را بررسی و پیش‌بینی کنیم تا نیازها پاسخ داشته باشند. ما می‌توانیم به الگویی متنوع، زیبا و عمیق تبدیل شویم.

به گزارش فارس، احمدی‌نژاد در بخش پایانی سخنان خود ضمن بیان اینکه ما هم بعضی وقت‌ها مشتری شبکه نمایش هستیم و آخر وقت‌ها این شبکه را نگاه می‌کنم، از محمدعلی کشاورز هنرمند پیشکسوت سینما و تلویزیون یاد کرد که این روزها در بستر بیماری به سر می‌برد و برای این هنرمند آرزوی سلامتی کرد.

۱۳۹۰/۱۱/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...