نسخه چاپی

عضو كمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با نما:

در حمایت از تولید خلا قانونی وجود ندارد/دولت باید مدیران مصمم و با انگیزه انتخاب كند

عکس خبري -در حمايت از توليد خلا قانوني وجود ندارد/دولت بايد مديران مصمم و با انگيزه انتخاب کند

حسین گروسی گفت: متاسفانه در حوزه مدیریتی ما بسیار ضعیف هستیم و به نظر من مجلس از این به بعد باید حوزه نظارت خود را قوی كند.

حسین گروسی عضو کمیسیون صنایع و معادن در گفتگو با خبرنگار نما در ارزیابی خود در تحقق شعار سال 1393 ،اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: همان طور که می دانید، تحقق این شعار بستگی به اهتمام هرسه قوه دارد؛ بحث فرهنگ و اقتصاد و یا مباحثی چون حمایت از تولید و سرمایه ایرانی و یا جهاد اقتصادی و .... این گونه نیست که فقط یک دستگاه مورد خطاب واقع شود ، بلکه تمامی قوا اعم از قضائیه و مجریه و مقننه و حتی دستگاههایی چون صدا و سیما و رسانه ها و ...همه و همه باید با یک هم افزایی هدفمند این شعارها را محقق کنند .
وی افزود: نکته دیگری که حایز اهمیت است، ارزیابی است که باید صورت پذیرد، تا مشخص شود هر دستگاهی نسبت به این شعارها چه اقداماتی را انجام داده است . بنده گمان می کنم که امروز در حوزه قوانین ما چیزی کم نداریم ، زیرا ما در بحث قوانینی که مجلس خصوصا در طی این یکسال اخیر در جهت تصویب فرمایشات رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصاد مقاومتی و تولید ملی و ... تصویب کرد. شاهدیم که قانون حداکثر استفاده از توان داخلی در کشور را مجلس تصویب کرده است. همچنین قانون هدفمندی یارانه ها که باید 30 درصد از درآمدهای دولت به بخش تولید اختصاص یابد؛ اما متاسفانه این قانون اجرا نشده و یا اگر اجرایی شد خیلی ناقص بوده است.
گروسی در ادامه خاطر نشان کرد: قانون صندوق ملی توسعه نیز در حمایت از تولید داخلی به تصویب رسید، چنانچه قانون عدم وابستگی به نفت و تک محصولی بودن از قوانینی است که در حوزه اقتصاد به تصویب رسیده است، که متاسفانه به این قانون هم کم توجهی شد. امسال نیز ما قانون حمایت از تولید رقابت پذیر را نیز تصویب کرده ایم که به اعتقاد بنده با تصویب این قانون، کار قانون گذاری در حوزه اقتصاد به اتمام رسیده است و دیگر به قانونی نیاز نداریم. حال دولت باید این قوانین را به درستی اجرا کند و اگر اشکالی بود، برای اصلاح آن اقدام کنیم.
این کارشناس حوزه صنایع و معادن با بیان آنکه در حمایت از تولید خلا قانونی وجود ندارد اظهار داشت : به نظر می رسد که در حوزه حمایت از تولید دیگر کمبود قانونی نداریم و انصافا مجلس در حوزه قانونی خود خوب عمل کرده است؛ چراکه هرکدام از این قوانین خود در راستای حمایت از تولید مفید است. لذا اگر هنوز اشکالی را شاهدیم این مساله به حوزه اجرا برمی گردد. حال در حوزه اجرا یا آن اهتمام نیست و یا ضعف مدیریتی وجود دارد و یا اراده ای وجود ندارد و .... به هرجهت بنده احساس می کنم در بخش اجرا، دولت باید مدیران مصمم و قوی و با انگیزه را انتخاب کند که این قوانین را اجرایی کند و موانع اجرای این قوانین را بردارد .
گروسی نماینده مردم شهریار خاطر نشان کرد: متاسفانه در حوزه مدیریتی ما بسیار ضعیف هستیم و به نظر من مجلس از این به بعد باید حوزه نظارت خود را قوی کند؛ چنانچه از هر وزیری علت عدم اجرایی شدن قوانین را سوال کند. فکر می کنم ما باید مقدار زیادی از وقت و زمان مجلس را برای نظارت قرار دهیم و بیشتر درحوزه نظارت متمرکز شویم و دستگاههایی که این قوانین را اجرا نمی کنند ، شناسایی شوند تا قوه قضائیه با قانون شکنان قاطعانه برخورد کند. این موضوع نیاز سه قوه را تقویت می کند تا کسانی را که منافع شخصی را به منافع جمعی ترجیح می دهند شناسایی و با آنان برخورد شود. در این کشوری که الحمدالله از معاون اول برخورد می کنند تا کسانی تخلف کردند و خاطی هستند؛ این زمینه را برای همکاری سه قوا و خدمتگزاران به مردم آماده کرده است .

۱۳۹۳/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...