نسخه چاپی

ایران تهدید عمده منافع ملی آمریكاست

شورای اطلاعات ملی آمریكا در گزارش سالانه خود، ایران را تهدیدی عمده برای كاخ‌سفید اعلام كرد.

به گزارش نما به نقل از کیهان، جیمز کلاپر مدیر NIC در گزارشی مکتوب به مجلس سنا تصریح کرد: ایران تهدیدی عمده برای منافع ملی آمریکا محسوب می‌شود.

این کشور از حکومت اسد در سوریه حمایت می‌کند، سیاست‌های ضد اسرائیلی را ترویج می‌کند، توانایی‌های نظامی پیشرفته خود را گسترش می‌دهد و به دنبال اجرای برنامه هسته‌ای خود است.

این گزارش می‌افزاید: روحانی، رئیس‌جمهور ایران و عضو دیرینه نهاد حکومتی این کشور اهداف امنیت ملی ایران را که شامل حفاظت از حکومت و گسترش نفوذ ایران در منطقه می‌شود، کنار نخواهد گذاشت، حتی تلاش می‌کند از طرق مختلف به این اهداف دسترسی پیدا کند.

وی برای تداوم تعامل با غرب و اجرای سیاست خارجی مدنظر خود در داخل کشور به حمایت ]آیت‌الله[ خامنه‌ای، رهبر معظم ایران نیاز دارد.

ایران تعداد زیادی موشک بالستیک در اختیار دارد که می‌توانند تا مناطقی در جنوب شرقی اروپا را هدف قرار دهند.

کلاپر خاطرنشان کرد: تهران در حال توسعه روزافزون موشک‌های پیچیده‌ و افزایش برد آنها و ارتقای دقت عمل دیگر سامانه‌های موشکی خود است.

ایران همچنین در حال کسب قابلیت‌های پیشرفته دریایی و هوافضایی از جمله مین‌های دریایی، زیردریایی‌های کوچک اما کارآمد، سامانه‌های ساحلی پرتاب موشک‌های کروز، شناورهای تهاجمی، موشک‌های ضدکشتی و هواپیماهای بدون سرنشین مسلح است.

ایران در عراق و سوریه به دنبال حفظ دولت‌های دوست، حفاظت از منافع شیعیان، شکست تندروهای سنی و کاهش نفوذ آمریکا است.

ادعای اخیر کلاپر در حالی است که ایران از همه جریان‌های محور مقاومت در منطقه اعم از شیعه و سنی حمایت می‌کند که نمونه آن در جنگ ۵۱ روزه غزه و حمایت بی‌نظیر ایران از جهاد اسلامی و حماس قابل مشاهده است.

کلاپر در گزارش خود خاطر نشان کرد: نیروهای امنیتی ایران از بغداد و دمشق حمایت نظامی قاطع از جمله حمایت تسلیحاتی، مشاوره‌ای، مالی و حمایت مستقیم در میدان نبرد به عمل می‌آورند.

این دو نبرد به ایران اجازه داده است تجارب ارزشمندی در زمینه اجرای عملیات ضدشورش به دست آورد.

۱۳۹۳/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...