نسخه چاپی

كی روش:آنها شده‌اند هیرو، من شده‌ام زیرو!

عکس خبري -کي روش:آنها شده‌اند هيرو، من شده‌ام زيرو!

كروش: جهانبخش و آزمون را از من بگیرند، همكاری‌ام با تیم‌ملی تمام است.

به گزارش نما به نقل از خبر ورزشی، دیروز به دیدار کارلوس کروش رفتیم تا گفت‌وگویی در حال و هوای نوروز داشته باشیم اما سرمربی تیم ملی که به شدت عصبانی بود، بحث را به مسائل روز فوتبال کشاند... کروش که امروز جلسه‌ مهمی با کفاشیان دارد، دیروز به ما چنین گفت...

آقاي كروش راجع به چيزهايي مي‌خواهيم حرف بزنيم كه اين روزها درباره‌‌اش بحث است. چرا سرمربي تيم‌ملي نگران شده است؟
دوست نداشتم در ايام نزديك به نوروز، درباره يكسري مسائل حرف بزنيم ولي متأسفانه.... فدراسيون بعد از اتفاقات اخير به دو دسته تقسيم شده است. ابتدا دبيركل و حالا امروز (ديروز) قسمت دوم آن كه مربوط به حرف‌هاي كاشاني مي‌شود و جدا از زیر سؤال بردن عملكردم، جايگاه بنده را هم پايين آورده است. من واقعاً نمي‌توانم يک شمشير را پشت گردنم ببينم و ببينم كه ارزش كارم را كم كرده‌اند. اسدي به من گفته بود تو كمترين استاندارد را داري و حالا كاشاني گفته برخلاف منافع ملي عمل مي‌كنم. حالا ما در فدراسيون دو گروه مجزا داريم و زمان آن رسيده تا كفاشيان در اين باره تصميم‌گيري لازم را انجام دهد. آنها يك جبهه فكري عليه من راه انداخته‌اند و يك كمپيني دارد عليه من كار مي‌كند. با اين شرايط ديگر امكان همكاري وجود ندارد. وقتي آنها عملكرد من و تعهد من نسبت به فدراسيون را زير سؤال برده‌اند، ديگر جاي هيچ دفاعي وجود ندارد. اينجا جايگاه رئيس زير سؤال رفته است.

اينجا يك سؤال پيش مي‌‌آيد؛ درباره منافع ملي صحبت مي‌كنيم يا انتقاداتي كه به عملكرد شما مي‌شود؟
ببينید الان از فدراسيون فوتبال دو صدا شنيده مي‌شود. اينكه زحمات تيم‌ملي را زير سؤال مي‌برند و از سويي صدايي كه مي‌گويد ما خارجي‌ها داريم برخلاف منافع فوتبال ملي عمل مي‌كنيم. در اين شرايط چه كاري است كه همكاري كنيم؟ من را آزاد كنيد تا به خانه‌ام بروم. معلوم نيست چه كسي دارد كار را اداره مي‌كند.

پيش‌بيني شما از آينده اين همكاري چيست؟
ببينید دبيركل فدراسيون فوتبال به من گفت در حال حاضر اين كار احمقانه‌اي است كه مربي ديگري بياوريم. بارها تكرار كرد «در حال حاضر». گفت شما در حال حاضر سرمربي ما هستيد. البته تأكيد داشت كه بايد بررسي‌های جداگانه روي كارتان انجام دهيم و شايد بعضي وقت‌ها مسيرمان را از هم جدا كنيم. او گفت از نظر ما افراد تحصيلكرده، شما كارتان قابل قبول نبوده است. او به عنوان سرمربي تيم‌ملي به من نگاه نكرد، بلكه نگاهش به من به عنوان يك مربي موقت بود. درباره حرف‌هايي هم كه كاشاني زده بايد در كمال احترام به او بگويم من اهل كادو دادن به كسي يا برگزاري مراسم‌هاي خاص و شام دادن نيستم! از اين تيپ اخلاق‌ها ندارم. عوامل و گروه خاصي را پشت خودم ندارم كه بيايند با مصاحبه از من حمايت كنند. من كارم را مي‌كنم و خدا را دارم.

ايشان گفتند شما به عنوان مربي خارجي برخلاف منافع ملي ايران عمل مي‌كنيد. توضيح شما درباره اين جمله چيست؟
بله، پس اگر يك مربي خارجي بخواهد از منافع تيمش دفاع كند و بازيكنانش را بخواهد، تبديل به دشمن مي‌شود؟ ولي اگر يك مربي ايراني بازيكنانش را به خاطر تيم‌ملي ترخيص نكند، مي‌شود قهرمان ملي! من يادم نيست قبل از جام‌جهاني‌ وقتي بعضي مربيان بازيكنان‌شان را به تيم‌ملي نمي‌دادند، كاشاني مصاحبه كند. ايشان آن موقع كجا بودند؟ فراموش نكنيم تيم‌ملي متعلق به تمام كشور است و حالا من به خاطر دفاع از حقوقش تبديل به دشمن ملت شده‌ام!

او مي‌گويد شما در ذهن خود دشمن فرضي ساخته‌‌ايد.
به ايشان بگویيد اگر اجبار پيدا كنم تك و تنها با خودم و بازيكنانم جلوي رقبا مي‌ايستيم، جلوي تيم‌هاي شيلي و سوئد و تك‌تك حريفان ديگر. مي‌ايستيم و از منافع ايران دفاع مي‌كنيم. من اين كار را تا آخرين قطره خونم انجام مي‌دهم. مي‌خواهم به كاشاني و تمام كاشاني‌ها بگويم كه اگر احتياج باشد به پا مي‌خيزم و تك و تنها جلويشان مي‌ايستم و شك نكنند تا آخرين قطره خونم اين كار را انجام مي‌دهم. نمي‌دانم كاشاني از من بزرگتر است يا كوچكتر ولي به او مي‌گويم من عاشق دشمنان هستم. دشمنان بزرگ، من را هم بزرگ مي‌كنند و افتخار جنگيدن را به ما مي‌دهند. متأسفانه اينجا كاشاني درباره دوست يا دشمنان واهي دچار سوءتفاهم شده است. من از دشمنان فرضي نمي‌ترسم بلكه از دوستان فرضي ترس دارم. در حد انزجار از آنها بدم مي‌‌آيد. خسته شده‌ام از افرادي كه روبه‌رويم مي‌نشينند و مي‌گويند الگوي ما هستي، مي‌گويند تو معلم هستي و آمده‌ايم كار ياد بگيريم اما روز بعد به من مي‌گويند تو برخلاف منافع ملي ايران عمل كرده‌اي. حدس بزنيد چه كسي اين حرف‌ها را زده است؟ آقاي كاشاني من خسته شده‌ام و دارم مريض مي‌شوم از دست دوستان خيالي و واهي. چه كسي بي‌احترامي را شروع كرد؟ من يا شما كه حتي قبل از تيم بزرگسالان ليست خود را اعلام كرديد، بدون آنكه هيچ جلسه‌اي برگزار كنيم؟ اين نشان مي‌دهد شما ستيزه‌جو هستيد و غرور داريد. در هيچ كشوري شما چنين چيزي را نمي‌بينيد. در پايان دوباره تأكيد مي‌كنم به تنهايي هم شده كارم را انجام مي‌دهم و مطمئناً مي‌گويم ايشان يك دشمن اينجا دارد. من هميشه رودررو دشمن هستم و مي‌جنگم. دوست دارم به كاشاني يك پيشنهاد برادرانه بدهم. شما در زندگي نگران دوستان خيالي‌ات باش. من اين پيشنهاد را رايگان به شما دادم و نيازي نيست به من كادويي بدهيد.

اگر كفاشيان بخواهد اين بازيكنان را به تيم اميد بدهيد، چه تصميمي خواهيد گرفت؟
خيلي شفاف مي‌گويم كه اين دخالت در كار من است. اگر اين اتفاق بيفتد من ديگر نمي‌توانم مسئوليتي در تيم‌ملي داشته باشم.

اين يعني پايان همكاري؟
بله، اگر فدراسيون بخواهد در وظايف فني من دخالت كند ديگر دليلي براي ادامه اين قرارداد و همكاري وجود ندارد. سؤال من اين است. به عنوان يك مربي مي‌گويم بازي‌هاي تيم‌ملي حائز اهميت است. من خودم سردار آزمون را براي بازي‌هاي زير ۱۹ سال از اردوي تيم‌ملي ترخيص كردم. در حال حاضر سردار و جهانبخش جزو ليست اصلي من هستند. آيا بايد اجازه بدهم بروند؟ باعث و باني اين اختلاف‌ها نه من بوده‌ام و نه خاكپور.

آيا حرف خاصي مانده كه بخواهيد بزنيد؟
هيچكس نبايد درباره منافع تيم‌ملي به من بگويد، مخصوصاً كسي كه تنها ۵ هفته است به فوتبال ايران آمده! ۴ سال است كه دارم اينجا زحمت مي‌كشم. دكتر اسدي و كاشاني مي‌خواهند درباره منافع تيم‌ملي به من درس بدهند؟ ديگر خواهش مي‌كنم.... اول برويد كاري كنيد. يك دستاوردي داشته باشيد. يك صعودي داشته باشيد و بعد با هم حرف مي‌زنيم. ببخشيد اينقدر خاضعانه حرف مي‌زنم. ۵ هفته قبل آمده‌اند و اين حرف‌ها را می‌زنند و كار ۴ ساله من را زير سؤال مي‌برند و در ۴ هفته كارم را تشبيه مي‌كنند. آنها مي‌شوند hero (قهرمان) و ما مي‌شويم zero (صفر). شما كه حتي يك بازي رسمي انجام نداده‌‌ايد و ۴، ۵ هفته است آمده‌‌ايد مي‌خواهيد به من درس بدهيد؟ ۴ سال است در ايران كار مي‌كنم و يك بار حقوقم را به موقع نگرفته‌ام. يك مقدار احترام بگذاريد، سخت نيست. هزينه‌اي برايتان ندارد. بيایيد درباره تيم‌ملي حرف بزنيم. حالا كاشاني يا هر شخصي كه هست. من علاقه‌اي نداشتم كه اين اتفاقات شروع شود. برخلاف اصول بنده است. دوستان واهي كساني هستند كه الكي تظاهر به حفاظت و حمايت از فوتبال مي‌كنند ولي انگشت‌شان رو به بقيه است كه به فكر منافع ملي نيستند. من از اين رفتارها واقعاً خسته شده‌ام و اصلاً چنين رفتارهايي را دوست ندارم. فكر مي‌كنم وقت آن رسيده كفاشيان وارد شود و تصميمي در اين زمينه بگيرد.

۱۳۹۳/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...