نسخه چاپی

ونزوئلا آماده مقابله با تحریم‌های آمریكا است

عکس خبري - ونزوئلا آماده مقابله با تحريم‌هاي آمريکا است

رهبر سابق كوبا در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری ونزوئلا گفت كه كاراكاس آماده مقابله با "تهدیدات و سوءاستفاده‌های" آمریكا است.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، "فیدل کاسترو"، رهبر سابق کوبا در نامه‌ای به نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا گفت که "ونزوئلا هرگز اجازه نمی‌دهد که گذشته شرم‌آور پیش از انقلاب بازگردد."



نامه رهبر سالخورده و پیشین کوبا تنها 10 روز پس از آن منتشر شد که قانونگذاران ونزوئلایی حکم اختیارات ویژه‌ای را به مادورو اعطا کردند تا در خصوص مسائل امنیتی تصمیم‌گیری کنند و همین امر نگرانی اپوزیسیون کاراکاس را برانگیخته است چرا که از آن می‌توان برای سرکوب مخالفان استفاده کرد.

فیدل کاسترو در نامه خود نوشت: ونزوئلا همواره آماده است تا از روش‌های صلح طلبانه و انسانی به اقدامات آمریکا اعتراض کند اما هرگز تهدیدات و سوءاستفاده‌های آن کشور را نمی‌پذیرد.



وی در ادامه "رویکرد" مردم ونزوئلا و"قانونمندی و روحیه نمونه" نیروهای مسلح این کشور را در مقابل تحریم‌های آمریکا ستود. کاستروی 88 ساله تاکید کرد: مهم نیست که امپریالیسم آمریکا می‌خواهد چه بکند اما نمی‌تواند هرگز نمی‌تواند بر روی آنها (نیروهای مسلح ونزوئلا) حساب بازکند تا کاری را که سال‌ها انجام می‌دادند، انجام دهند. امروز ونزوئلا بر بهترین سربازان و افسران مجهز در آمریکای لاتین متکی است.



تنش‌های اخیر میان واشنگتن و کارکاس در پی تحریم‌های جدید آمریکا علیه ونزوئلا بالا گرفت. آمریکا اخیرا تحریم‌هایی را علیه هفت تن از مقام‌های ونزوئلا اعمال کرد. در پی آن باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، دولت ونزوئلا را "تهدید فوق العاده علیه امنیت ملی"کشورش توصیف کرد.

۱۳۹۳/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...