نسخه چاپی

بازداشت 9 نفر در پرونده داروی غیرمجاز چشم

دادستان عمومی و انقلاب تهران از دستگیری و بازداشت 9 نفر به اتهام اهمال منجر به عفونت چشم و نابینایی تعدادی از شهروندان در دو مركز درمانی تهران خبر داد.

به گزارش نما به نقل از فارس: دادستان تهران روز سه‌شنبه (1393/12/26) در مصاحبه با خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: این دادستانی بلافاصله پس از اطلاع از وقوع حادثه، سرپرست دادسرای جرایم پزشکی را مامور کرد تا ضمن بازدید از این مراکز درمانی، بررسی لازم را صورت دهد؛ در همین راستا، با ارجاع پرونده به بازپرس، از متهمان تحقیق شد؛ از منازل برخی از آنان و مراکز درمانی مربوطه، بازرسی شد و مقادیری اقلام دارویی غیرمجاز که موجب صدمه‌های فوق‌الذکر شده بود، کشف شد..

وی همچنین اعلام کرد: علاوه بر 9 نفری که در این خصوص بازداشت شده‌اند، از 6 نفر دیگر متهمان تحقیق به شده است؛ و در حال حاضر متهمان با صدور قرار وثیقه و تامین آن، آزاد شدند.

حسب گزارش‌های واصله، با پیگیری‌های قضایی از یکی از بیمارستان‌های دیگر تهران که‌ چند نفر از بیماران به نحو مشابه صدمه دیده‌ بودند، مقادیری اقلام دارویی غیرمجاز کشف شد؛ بازپرس پرونده، در حال رسیدگی به این موضوع است.

عباس جعفری دولت‌آبادی اعلام کرد: برای برخی از مسئولان مرتبط با امور بهداشت و سلامت که در این زمینه اهمال و سهل‌انگاری کرده‌اند، پرونده قضایی تشکیل شده است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: دادستانی با تمام جرایم مربوط به حوزه سلامت و بهداشت عمومی به طور قاطع برخورد خواهد کرد.

۱۳۹۳/۱۲/۲۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...