نسخه چاپی

پرتصادف‌ترین و پرترددترین روز تعطیلات نوروز

رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره به اینكه ۲۹ اسفند و اول فروردین در طول دو سال گذشته پرترددترین و پرترافیك‌ترین روزهای سال بودند، از اجرای طرح‌های ویژه نوروزی خبر داد.

به گزارش نما، سردار اسکندر مؤمنی صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز مسافرت‌های نوروزی از ۲۵ اسفند و حضور شبانه‌روزی ماموران پلیس راهور در سراسر جاده‌های مواصلاتی گفت: تجربیات سال گذشته و همچنین سال ۹۱ نشان می دهد پرترددترین و پرتصادف‌ترین ایام تعطیلات ۲۹ اسفند، اول فروردین، هفتم، هشتم، دوازدهم و سیزدهم به شمار می رود.

وی ادامه داد: سفرهای نوروزی طبق برنامه‌ریزی‌های ما و با توجه به استقبال شهروندان از ۲۵ اسفند آغاز شده و روز به روز در حال افزایش است و امیدواریم با رعایت قوانین و مقررات، مسافران نوروزی سفرهای خوبی را در پیش‌رو داشته باشند.

مومنی با اشاره به اینکه امسال ۵۰ هزار نیروی پیس در قالب نیروهای پیاده، موتوری و خودروسوار در تلاش هستند که سفری ایمن را تا پایان طرح نوروزی برای مسافران رقم بزنند، افزود: متاسفانه ۴۱ درصد تلفات مربوط به واژگونی وسایل نقلیه بوده است که بیشترین علت این واژگونی خستگی و خواب‌آلودگی رانندگان همچنین تخطی از سرعت مطمئنه و سبقت غیرمجاز گزارش شده است.

رئیس پلیس راهور ناجا اضافه کرد: ۲ هزار و ۴۳ راننده به دلیل کسب ۳۰ نمره منفی در ایام نوروز از رانندگی محروم شدند و به هیچ عنوان حق رانندگی ندارند. این در حالی است که ۵ هزار راننده دیگر نیز در آستانه محرومیت از رانندگی هستند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه رانندگانی که گواهینامه آنها ضبط می شود و دلیل آن انجام تخلفات پرخطر گزارش شده است، ۶ ماه حق رانندگی ندارند، تصریح کرد: با گذراندن دوره ۶ ماهه ، تخلفات و نمره منفی های رانندگان صفر خواهد شد و رانندگان بار دیگر اجازه رانندگی خواهند داشت.

مومنی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر درباره فعالیت سامانه ۱۱۰۱۲۰ بیان کرد: سامانه کنترل ناوگان حمل و نقل عمومی همچنان فعال است و مسافران می توانند تخلفات رانندگان اتوبوس را از طریق این سامانه به پلیس اعلام کنند و پلیس در اسرع وقت به شکایات مسافران رسیدگی خواهد کرد و در نهایت اس ام اس نتیجه شکایت برای شاکی ارسال خواهد شد.

رئیس پلیس راهور ناجا از رانندگان خواست علاوه بر به همراه داشتن مدارک هویتی راننده و خودروی سوای برگه معاینه فنی و همچنین بیمه نامه خودروی خود را نیز در طول سفر همراه داشته باشند.

۱۳۹۳/۱۲/۲۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...