نسخه چاپی

پوتین: برای حل بحران به اوكراین كمك می كنیم

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه اعلام كرد: روسیه به اوكراین برای حل و فصل بحران این كشور كمك می كند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، ولادیمیر پوتین عصر چهارشنبه در اجتماع دهها هزار نفری مردم در میدان سرخ مسکو گفت: روسیه برای کمک همه جانبه برای حل و فصل بحران اوکراین آمادگی دارد و برای این منظور تلاش می کند.
وی افزود: هر چه که در توان داریم برای حل مسالمت آمیز بحران اوکراین و برقراری صلح و آرامش در این کشور به عمل خواهیم آورد.

رییس جمهوری روسیه در این اجتماع که به مناسبت اولین سالروز الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه برگزار شد خاطرنشان کرد: روسیه با آگاهی از مشکلات اقدام به پیوستن منطقه کریمه کرد و این اقدام غصب نبود بلکه ساکنان کریمه در همه پرسی آزاد به الحاق سرزمین خود به روسیه رای دادند.

وی ادامه داد: کریمه پس از سالها دوری از روسیه سرانجام به سرزمین مادری خود پیوست و این رویداد تاریخی بود که هیچگاه از یاد نمی بریم.

پوتین گفت: یک سال پیش با انسجام مثال زدنی مردم روسیه، الحاق منطقه کریمه به کشور امکانپذیر شد. مردم روسیه در آن روزها اتحاد و یکپارچگی کامل از خود نشان دادند.

وی ادامه داد: در مورد کریمه فقط مساله یک سرزمین استراتژیک مطرح نبود بلکه سرنوشت میلیونها روس ساکن این سرزمین تعیین می شد.

وی با اشاره به مشکلات و تحریم هایی که غرب و آمریکا در مورد روسیه اعمال کرده است اظهار داشت: حتما این مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت. این مسایل نمی تواند مانع پیشرفت روسیه شود.

شرکت کنندگان در این اجتماع یکصدهزار نفری با سر دادن شعارهایی همچون 'زنده باد روسیه' و 'پوتین رهبر ملی ماست' و 'سواستوپل، کریمه، روسیه' حمایت خود را از پوتین اعلام کردند.

شبه جزیره کریمه روز 17 مارس 2014 پس از برگزاری همه پرسی با امضای قراردادی به روسیه پیوست.

۱۳۹۳/۱۲/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...