نسخه چاپی

ایران مهمترین مسئله در انتخابات 2016 آمریكا

یك رسانه آمریكایی در گزارشی با اشاره به شروع غیر رسمی رقابت انتخاباتی برای رسیدن به ریاست جمهوری آمریكا تاكید كرد كه مسئله ایران مهمترین محور بحث در انتخابات پیشرو خواهد بود.

به گزارش نما به نقل از فارس، وی‌او‌آی در گزارشی با اشاره به اینکه رقابت انتخاباتی میان نامزدهای دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در آمریکا به طور غیر رسمی آغاز شده تصریح کرد که مسئله ایران مهمترین مسئله مورد توجه نامزدهای انتخاباتی در کمپین‌هایشان خواهد بود.

وی‌او‌آی در این گزارش که روی وب‌سایت آن منتشر شده بود نوشت: فرقی نمی‌کند مذاکرات هسته‌ای با ایران به نتیجه برسد یا نه، مسئله ایران در انتخابات ریاست جمهوری سال‌ آینده در مرکز توجه کمپین‌های انتخاباتی در سال 2016 خواهد بود.

این رسانه آمریکایی در ادامه با اشاره به اینکه نامه 47 سناتور نشان داد که چه شکاف بزرگی میان جمهوری خواهان و دمکرات‌ها در قبال ایران وجود دارد، تصریح کرد که هیلاری کلینتون مهمترین کاندیدای دمکرات‌ها از مذاکرات دولت باراک اوباما با ایران درباره مسئله هسته ای حمایت می‌کند.

47 سناتور جمهوری‌‌خواه کنگره آمریکا چندی پیش در نامه‌ای سرگشاده خطاب به مقامات جمهوری اسلامی ایران مدعی شدند که هرگونه توافق اتمی آمریکا با ایران که به تصویب کنگره آمریکا نرسد، تنها تا پایان دوره ریاست جمهوری باراک اوباما معتبر خواهد بود.

انتشار این نامه با واکنش‌های گسترده‌ای روبرو شد و بسیاری از مقامات ارشد آمریکایی از جمله رئیس جمهور این کشور از این اقدام انتقاد کردند.

۱۳۹۳/۱۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...