نسخه چاپی

«آسمان من» را از شبكه افق در نوروز ببینید

عکس خبري -«آسمان من» را از شبکه افق در نوروز ببينيد

سریال تلویزیونی «آسمان من» از دوم فروردین ۹۴ از شبكه افق سیما پخش می شود.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، «آسمان من» روایت پروازی آرام است که البته برای رسیدن به این هدف، افراد زیادی تلاش می‌کنند تا یک پرواز آرام و آسوده به مقصد برسد به عبارتی این سریال، داستان زندگی اشخاصی بی ادعاست که سفری خوش را برای مسافران هواپیما آرزو می ‌کنند.

در همین رابطه، کارگردان این اثر با اشاره به اینکه تقریبا همه اعضای خانه سینما در «آسمان من» ایفای نقش کرده اند، گفت: تعدد لوکیشن ها و بازیگران یکی از ویژگی‌های این مجموعه است.

محمدرضا آهنج ادامه داد: تصویربرداری آن در شهرهای ارومیه، بندرعباس، خوزستان، بوشهر، اصفهان و کشورهای هلند، فرانسه و اوکراین انجام شده است.

وی موضوع اصلی داستان این سریال را «امنیت پرواز» دانست و گفت: سریال با تاریخ نگاری سال ۶۳ آغاز می شود و پنج تا شش قسمت اول آن وقایع آن سال ها را که کشور درگیر جنگ بود در فضایی به دور از پروپاگاندا و شعار زدگی به نمایش در می آورد.

این کارگردان افزود: در سال ۶۳ چند هواپیما ربوده می شود که این وقایع بر اساس اسناد و مدارک به تصویر کشیده می شود و بعد از آن با جهش ۲۵ ساله تلاش های نیروهای امنیت پرواز (سپاه پاسداران انقلاب اسلامی) برای تکرار نشدن هواپیماربایی نشان داده می شود.

آهنج با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد داستان واقعی است گفت: ۵۰ درصد دیگر مجموعه دارای فضای نمایشی است؛ در این مجموعه ماجراهای خانوادگی و کاری سه شخصیت اصلی داستان را پیش می‌برد.

این کارگردان افزود: قرار است این سریال با فاصله پخش ۶ قسمت از شبکه افق به طور یک شب درمیان در شبکه سوم سیما نیز وی آنتن برود.

دانیال حکیمی، حسن پورشیرازی، آتیلا پسیانی، حمید عطایی، امین حیایی، حامد بهداد، پژمان بازغی، سروش صحت، رحیم نوروزی، عمار تفتی، افشین زی نوری، ویدا جوان، سودابه بیضایی، الهام چرخنده، شهرام عبدلی، صالح میرزاآقایی و چکامه چمن ماه از جمله بازیگران سریال «آسمان من» هستند.

نویسندگی این مجموعه بر عهده هومان فاضل بوده است.

«آسمان من» کاری از سازمان هنری ـ رسانه‌ای اوج است که از دوم فروردین در ۲۸ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای ساعت‌ ۱۸ و ۳۰ دقیقه پخش می‌شود.

براساس این گزارش، ۷۵ بازیگر شناخته شده از جمله چهره هایی همچون دانیال حکیمی، حسن پورشیرازی، آتیلا پسیانی، امین حیایی، حامد بهداد، چکامه چمن ماه و... در این سریال نقش آفرینی کرده اند؛ سریالی که مراحل پیش تولید و تولید آن بعد از ۱۰ سال تحقیق و پژوهش، از سال ۱۳۹۰ و به کارگردانی محمدرضا آهنج و تهیه کنندگی موسسه فرهنگی – رسانه ای اوج شروع شد.

«آسمان من» فضایی نو و بدیعی دارد و برای اولین بار روی صفحه تلویزیون به این موضوع نگاه می‌ شود؛ موضوع اصلی سریال درباره امنیت پرواز است؛ در امنیت پرواز یک اصل ثابت یعنی حفاظت از هواپیما وجود دارد اما اتفاقات بی ‌شماری هم هستند که ممکن است فقط یک بار در آسمان یا روی زمین روی دهند و فقط یک بار فرصت است تا درست‌ ترین تصمیم گرفته شود؛ این موضوع در ظاهر یک مساله امنیتی به شمار می رود اما در واقع هزاران همکاری و هماهنگی لازم دارد که بخشی از مسئله هم مربوط به جان مسافران هواپیماست و همگی این موضوعات در سریال مورد توجه قرار گرفته اند.

این سریال در شهرهای مختلفی از جمله بندرعباس، بوشهر، اصفهان، اهواز، ارومیه، مشهد و آبادان فیلمرداری شده و همچنین گروه سازنده، ۴۰ روز هم در اوکراین و شهرهای گوناگون این کشور به سر بردند تا برخی سکانس های خارجی را فیلمبرداری کنند.

سریال آسمان من قرار است از نوروز ۹۴ از شبکه افق پخش شود؛ شش قسمت از این سریال طی روزهای فرد تعطیلات نوروز و بقیه قسمت ها نیز پس از آن در بهار سال آینده به روی آنتن می روند.

گفتنی است این سریال شامل ۳۰ قسمت ۵۰ دقیقه ای خواهد بود؛ هومان فاضل کار نگارش فیلمنامه را انجام داده و محمدرضا آهنگ علاوه بر سرپرستی گروه نگارش و کارگردانی سریال، تهیه کنندگی آن را نیز به همراه یوسف خزایی بر عهده داشته است.

از دیگر عوامل سریال «آسمان من» می توان به مانفرد اسماعیلی به عنوان مدیر برنامه ریزی، سعید آهنج و داوود بابایی دستیاران کارگردان، امیر کریمی مدیر تصویربرداری، رضا حاجی درویش به عنوان طراح صحنه و لباس، محمد شیوندی مدیر صدابرداری، ایمان امیدواری، حمید پورسیفی، میثم قره گوزلو، علی شفیعی، مریم سلیقه و حلیمه قشقایی به عنوان طراح و مجریان گریم، حمیدرضا صفایی مدیر تولید، ایمان کرمیان طراح جلوه های ویژه میدانی و علیرضا لطیفیان به عنوان مدیر هنری اشاره کرد.

نخستین قسمت از این سریال یکشنبه دوم فروردین ماه ۹۴ ساعت ۱۸.۳۰ از این شبکه پخش خواهد شد.

مجموعه تلویزیونی آسمان من روزهای یکشنبه، سه شنبه و پنجشنبه ساعت ۱۸:۳۰ و تکرار آن ساعت ۲۴ و روز بعد ساعت ۹.۳۰ و ۱۳.۳۰ از شبکه افق روی آنتن خواهد رفت.

۱۳۹۳/۱۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...