نسخه چاپی

پشت پرده تاكید روی آزمون و جهانبخش

درحالی كه كفاشیان تصور می‌كرد به راحتی می‌تواند كی‌روش را متقاعد كند تا دو بازیكنش را در اختیار تیم امید قرار دهد اما حالا با اصرارهای عجیب كی روش مواجه شده كه مشخص نیست پشت پرده این همه اصرار چیست؟

به گزارش نما به نقل از مهر، کمتر کسی تصور می‌کرد حضور دو بازیکن جوان و غالبا نیمکت نشین تیم ملی بزرگسالان در اردوی اتریش تا این اندازه در فوتبال ایران بحران آفرین شود.


داستان از جایی شروع شد که محمد خاکپور طبق حق طبیعی اش عنوان کرد که برای بازی های مقدماتی المپیک که از فروردین ماه سال 94 به میزبانی تهران آغاز می شود به حضور علیرضا جهانبخش و سردار آزمون احتیاج مبرم دارد. البته سرمربی تیم فوتبال امید کمی بعدتر مطرح کرد: در این سطح فرقی بین بازیکنان نیست و تنها محتاج تجربه بین المللی این دو بازیکن است.

از سوی دیگر کارلوس کی‌روش در لیست جدید خود مجددا نام این دو بازیکن را گنجاند و در آخرین نشست خبری خود تلویحا گفت به حضور این دو بازیکن نیازمند است چرا که کمتر پیش می آید تیم ملی فوتبال ایران با تیم های ملی فوتبال سوئد و شیلی بازی کند از این رو برای آینده این دو بازیکن هم خوب است در اختیار تیم ملی باشند.

در این بین آزمون و جهانبخش در دو مصاحبه گفتند سرباز هر دو تیم هستند اما در این مقطع دوست دارند در اختیار تیم ملی باشند چرا که درخشش در این دو بازی آینده آنها را تحت شعاع قرار می دهد.

کفاشیان هم وعده داده بود قلق کی روش را می داند و دست آخر رضایت سرمربی تیم ملی را برای حضور این دو بازیکن جوان برای حضور در تیم امید می گیرد.

اما پس از فاش شدن اختلاف نظر شدید بین دبیرکل جدید فدراسیون فوتبال، دکتر اسدی و کی روش، اینک سرمربی تیم ملی به صورت عجیب و باور نکردنی پایش را درون یک کفش کرده که به هیچ عنوان اجازه جدایی این دو بازیکن را نمی دهد. این سماجت حتی موجب تعجب حامیان کی روش شده است تا جایی که آنها هم مجبور شدند برای نخستین بار مقابل سرمربی محبوب شان بایستند و از او بپرسند چرا نباید در این مقطع حساس به تیم امید ایران کمک شود؟

با این وجود کارلوس کی روش شامگاه روز چهارشنبه هنگام ترک فدراسیون فوتبال به جمع خبرنگاران آمد و به یک موضوع نسبتا جدید اشاره کرد. او می گوید طبق بندی در قراردادش با فدراسیون فوتبال، اگر کسی در امور فنی تیم ملی دخالت کند او می‌تواند قرارداد را فسخ کند. در آستانه سفر تیم ملی به اردوی اروپا، سرمربی تیم صحبت از فسخ قرارداد می کند!

علی کفاشیان هم که می‌بیند کی روش پا پس نمی کشد هیچ اظهارنظر شفافی در مورد این تهدید نگران کننده نمی‌کند. او همان شامگاه روز چهارشنبه یک ساعت قبل از مصاحبه کی روش به جمع همان خبرنگاران آمد و در مصاحبه ای کوتاه در این مورد تنها تکرار مکررات کرد. البته با پیوست امیدوار کننده این جمله که این دو بازیکن از آن تیم امید هستند.

به نظر می رسد کی روش به گونه ای با سماجت روی حضور این دو می‌خواهد برنده این بازی به هر نحوی باشد. شاید او با پیش کشیدن بحث قرارداد و بندهای آن می‌خواهد به خاکپور و کاشانی بفهماند در این پیکار دست بالا با اوست.

کفاشیان هم در موقعیت آچمز قرار گرفته و در آستانه حرکت تیم ملی به سوی اتریش مشخص نیست چه کسی برنده این نبرد می شود. اما آنچه قابل حدس است قطعا کی روش به این سادگی ها کوتاه نمی‌آید. شاید او مطالباتی دارد که در قبال وصول آن حاضر می شود با فدراسیون همکاری کند. از این رو قرار است او روز پنجشنبه آخرین نشستش را با کفاشیان در این مورد برگزار کند.

شاید باید منتظر شنیدن اخبار عجیب و غریب در آخرین پنجشنبه سال 93 بود. کی روش بدون تردید نقشه ای را در سر دارد و باید دید فدراسیون چگونه این بحران را هدایت می‌کند.

۱۳۹۳/۱۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...