نسخه چاپی

ارتفاعات حندرات آزاد شد

با سیطره كامل ارتش سوریه و نیروهای مقاومت مردمی بر منطقه حندرات و ارتفاعات اطراف آن در شمال و شمال غرب شهر حلب معادلات تازه ای درجبهه شمالی سوریه نزدیك به مرز تركیه درحال شكل گرفتن است .

به گزارش نما به نقل از شبکه خبر، یکی از نیروهای ارتش درباره آخرین وضعیت نبرد دراین منطقه می گوید، "هم اکنون تمام منطقه حندرات وتپه های اطراف آن بخصوص منطقه کاستللو آزاد شده وتوانستیم جاده ارتباطی گروههای تروریستی تکفیری را با ترکیه قطع کنیم."
گروه تکفیری جبهه النصره هم در یک هفته گذشته با فراخوان نیروهای تکفیری از دیگر مناطق استان حلب تمام توان خود را برای سیطره بر حندرات بکارگرفت و صدها تکفیری نیز از ترکیه برای تغییر معادلات میدانی به این منطقه اعزام شده بودند.
یک کارشناس مسائل نظامی درباره اهمیت پیروزی تازه درجبهه شمالی سوریه در پاسخ به خبرنگار صدا وسیما گفت: "جبهه حلب در حدود چهل کیلومتری مرز ترکیه اهمیت راهبردی دارد و با این پیشروی تازه ارتش و سیطره آتشباری بر جاده ارتباطی حلب با مرز ترکیه گروه های تکفیری وحامیان خارجی آنها بیشتردر تنگنا قرارمی گیرند.
یحیی سلیمان افزود: تروریستهای تکفیری با طرح آتش بس دمیستورا فرستاده سازمان ملل متحد به سوریه، در داخل شهرحلب مخالفت کردند و حالا در میدان نبرد نیز با شکست روبرو می شوند، از اینجهت آنها در تنگنا قراردارند.
برپایه این گزارش ، نیروهای ارتش سوریه در جبهه جنوبی و شرقی سوریه نیز ضربات تازه ای را به گروههای تروریستی تکفیری وارد آوردند.
شهر دیرالزور نزدیک مرز سوریه با عراق در ساعت های گذشته صحنه درگیریهای شدید میان نیروهای ارتش با تکفیریهای داعش بود.
یک تونل که داعشی ها در حال حفر آن بودند، ازسوی ارتش منفجر شد و شماری از نیروهای داعش در داخل آن کشته شدند .
پیوستن صدها تن از نیروهای عشایر به ارتش برای مبارزه با داعش از دیگر تحولات مهم در منطقه دیرالزور است.
جنایات داعش علیه اهالی مناطق شرقی سوریه از جمله عشیره شعیطات در دیرالزور موجب پیوستن فزاینده عشایر منطقه به ارتش سوریه برای نبرد با این گروه تکفیری شده است.

۱۳۹۳/۱۲/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...