نسخه چاپی

الفجر: احمد شفیق به امارات گریخت

عکس خبري -الفجر: احمد شفيق به امارات گريخت

شفیق بامداد امروز با حضور در فرودگاه بین الملی قاهره با یكی از هواپیماهای خطوط هوایی امارات به ابوظبی رفت.


در پی انتشار زمزمه هایی درباره محاکمه احمد شفیق نامزد شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری مصر، به اتهام از بین بردن اسناد جنایات رژیم سابق، وی به امارات گریخت.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الفجر، احمد شفیق نامزد شکست خورده انتخابات ریاست جمهوری و آخرین نخست وزیر دوران مبارک بعد از اینکه زمزمه هایی از محاکمه خود در این کشور به علت کتمان حقایق و و از بین بردن اسناد جنایتهای رژیم مبارک در مصر شنید، صبح امروز از مصر گریخت.

بر اساس این گزارش شفیق بامداد امروز با حضور در فرودگاه بین الملی قاهره با یکی از هواپیماهای خطوط هوایی امارات به ابوظبی رفت.

این گزارش حاکی است که این سفر به صورت کاملا محرمانه انجام شده و وی تنها لحظاتی قبل از پرواز هواپیما در فرودگاه حاضر شده است، به طوریکه کارمندان فرودگاه با دیدن وی شوکه شده اند.

منابع امنیتی داخل فرودگاه نیز در این زمینه گفتند که هشدار در مورد سفر وی به امارات تنها لحظاتی قبل از پرواز وی به سوی امارات به آنها رسیده است.

شفیق دومین مقام ارشد دوران مبارک است که با امارات گریخته است، پیش از این "عمر سلیمان" معاون حسنی مبارک نیز به ابوطبی رفته است.

"رفعت السید"،‌ رئیس دادگاه جنایی قاهره دیروز در گفت‌وگو با فارس، اعلام کرد: محاکمه مسئولانی که اقدام به از بین بردن مستندات و مدارک جنایی دادگاه مبارک کردند، ضروری است که در راس آنها احمد شفیق نخست وزیر مبارک و سرلشکر "محمود وجدی" وزیر کشور فعلی قرار دارند.

وی افزود: در این تردید وجود ندارد که حسنی مبارک و حبیب العادلی،‌ وزیر کشورش و علاء و جمال، فرزندان مبارک و 6 معاون العادلی در کشتار انقلابیون و تظاهرات‌کنندگان مصری و تباه کردن زندگی سیاسی و اقتصادی مصر دست داشتند و از پست‌های و مقام‌هایی که در آن منصوب بودند، نهایت سوء استفاده کردند.

رفعت السید در ادامه افزود: با وجود نبود یا نقص دلایل و مستندات با این حال قاضی دادگاه به طور کامل از میزان فسادی که این افراد در کشور دست به آن زده بودند، آگاه بود و می‌بایست حکم اعدام آنها را صادر می‌کرد و دلیل این امر سخنانش او قبل از قرائت حکم مبارک و متهمان دادگاه مذکور است.

۱۳۹۱/۴/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...