نسخه چاپی

قیمت مرغ نهایی شد

عکس خبري -   قيمت مرغ نهايي شد

جلسه‌ای با اتحادیه مرغ داران مقرر شد بر اساس جدول كارشناسان استانداری مرغ به كیلویی 5200 تومان كاهش یابد.

معاون برنامه‌ريزي استاندار تهران گفت: در جلسه‌اي با اتحاديه مرغ داران مقرر شد بر اساس جدول كارشناسان استانداري مرغ به كيلويي 5200 تومان كاهش يابد.

نعمت‌الله تركي با اشاره به جلسه شب گذشته براي تعيين قيمت مرغ در استان تهران گفت: سقف رقم كيلويي 5200 تومان براي مرغ با نهاده سويا با قيمت كيلويي 1300 تومان تعيين شده است و در صورت كاهش قيمت نهاده، قيمت مرغ به زير 5000 تومان كاهش مي‌يابد.

وي در ادامه با اعلام خبر واردات سه هزار تن نهاده سويا توسط حوزه صنعت، معدن و تجارت و تخليه و توزيع آن، عنوان كرد: در حال حاضر 70 هزار تن نهاده سويا در حال تخليه است كه با ارز آزاد، قيمت تمام شده آن 1300 تومان است اما با قيمت كيلويي 900 تومان در اختيار اتحاديه دامداران قرار مي‌گيرد تا شاهد كاهش قيمت مرغ باشيم.

معاون برنامه‌ريزي استاندار تهران با بيان اينكه نمي‌توان قيمت مرغ را ثابت نگه داشت، گفت: اين قيمت تابع عرضه و تقاضاست و ما نمي‌توانيم آنرا ثابت نگه داريم چرا كه در هر روز نهاده‌ها مقداري افزايش يا كاهش خواهند داشت. اما مشخص است كه اين افزايش يا كاهش به گونه‌اي نيست كه قيمت مرغ به يكباره كيلويي 1500 افزايش يابد.

وي در ادامه با اعلام افزايش نظارت و بازرسي كارشناسان اين حوزه عنوان كرد: جدول تدوين شده كه در آن مشخص شده در صورت افزايش و كاهش قيمت نهاده، قيمت مرغ به طور ميانگين چه ميزان افزايش و كاهش مي‌يابد و اين جدول در اختيار توليدكنندگان قرار داده شده است.

تركي در ادامه عنوان كرد: قيمت تعيين شده مربوط به سراسر استان تهران است.

معاون برنامه‌ريزي استاندار تهران در ادامه با اعلام خبر مستقر شدن بازرسان حوزه نظارت در مناطق 22 گانه عنوان كرد: اين بازرسان حوزه صنعت و معدن و تجارت با شكل و نماد خاصي به گونه‌اي كه قابل شناسايي باشد مستقر مي‌شوند تا مردم با چشم خود ببينند كه بازرسي انجام مي‌شود.

وي در پايان با بيان اينكه در زمينه توليد تخم مرغ مشكلي وجود ندارد، گفت: در اين حوزه مازاد هم داريم و افزايش و كاهش قيمت‌ها بر اساس عرضه و تقاضا انجام مي‌شود و طي روزهاي آينده شاهد صادرات تخم مرغ خواهيم بود.

۱۳۹۱/۴/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...