نسخه چاپی

محمد نبی حبیبی:

انتقاد از ضروریت های پیشرفت دولت است/انتقاد با شعار سال منافاتی ندارد

عکس خبري -انتقاد از ضروريت هاي پيشرفت دولت است/انتقاد با شعار سال منافاتي ندارد

دبیركل حزب موتلفه اسلامی گفت: انتقاد از ضروریت های پیشرفت دولت است و با شعار سال منافاتی ندارد.اگر دولت موقع انتقاد دیگران دچار عصبانیت شود، نمی‌تواند یك دولت پویا باشد.

به گزارش نما ،محمد نبی حبیبی در گفتگو با خبرنگار سیاسی «نسیم» در خصوص نامگذاری سال 94 به نام "دولت و ملت،‌ همدلی و همزبانی"‌گفت: نامی که مقام معظم رهبری امسال اختصاص فرمودند اجرا و عمل به این توصیه مخصوص یکسال مشخصی نیست اما شرایط طوری بوده که مقام معظم رهبری تشخیص دادند این توصیه را تاکید داشته باشند.

وی افزود: اعتماد دولت به مردم باعث می شود که پشتیبانی مردم از دولت عمق و گسترش پیدا کند و این اعتماد به مردم هم قاعدتا باید علاوه بر گفتار در عمل هم برای مردم ثابت شود.

دبیرکل حزب موتلفه اسلامی با بیان اینکه مردم تا به امروز برای همه موضوع انقلاب که خودشان را شریک احساس کردند با تمام وجود و با قبول همه هزینه ها به میدان آمده اند، تصرح کرد: مردم چون با اعتقادات اسلامی پشت سر امام (ره) برای پیروزی انقلاب ایستادند قاعدتا به لحاظ اعتقادات دینی خودشان را با نظام یکی می دانند و شریک احساس می کنند.

وی با اشاره به اینکه در مسائل سیاسی احساس شرکت در سیاست های کلی نظام برای مردم حاصل شده، گفت: متاسفانه این احساس در مورد شریک بودن در اقتصاد و خیلی از شئون دیگر خیلی تحقق پیدا نکرده و شعارهای مردمی کردن اقتصاد که بارها تکرار شده آن طور که باید و شاید به مرحله عمل برنیامده است.

حبیبی ادامه داد: اعتماد مردم به دولت قاعدتا زمانی به اوج می رسد که مردم ،دولت و دستگاه های مربوط به نظام را در خط اصلی نظام ببینند و وعده هایی که مسئولان مختلف در سخنرانی های به مردم می دهند ، را شاهد تحقق آن باشند که با این ترتیب پیشرفت در زمینه اعتماد بین دولت و مردم اتفاق خواهد افتاد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا بحث همدلی و همزبانی بین مردم و دولت به معنای عدم انتقاد از عملکرد برخی دستگاه های دولتی می شود،‌ افزود: انتقاد از ضروریت های پیشرفت دولت است اگر دولتی موقع انتقاد دیگران از عمل خودش به عصبانیت دچار شود و انتقاد را برنتابد نمی تواند یک دولت پویا باشد.البته باید توجه داشت که انتقاد با تخریب با تضعیف دولت دارای یک مرز مشخص است حالا اگر دولت هر انتقادی را تخریب حساب کند و کسانی هم باشند که به بهانه انتقاد دولت را تخریب کنند هر دو در اشتباه هستند.

دبیرکل حزب موتلفه در پایان با بیان اینکه مقام معظم رهبری در پیام نوروزی فرمودند که یکی از ارزوهای ما برای ملت اقتدار و عزّت منطقه‌ای و بین‌المللی است،‌خاطرنشان کرد: ما با لطف الهی و با پشتیبانی مردم و رهبری حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبری از اول انقلاب تا امروز شاهد روز افزون تاثیرات منطقه ای انقلاب حتی تاثیر در کل روابط بین الملل بودیم که از نعمت بزرگ برای ملت و انقلاب ما حادث شده است و در مسائل دیگر مصرانه از درگاه خدا می خواهیم که آرزوی دیرینه حضرت امام و مقام معظم رهبری برای رشدی که بیش از آن شاهدش بودیم تحقق پیدا کند.

۱۳۹۴/۱/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...