نسخه چاپی

واگذاری مسكن به معتادان بهبود یافته با 5 سال پاكی

رئیس سازمان بهزیستی كشور با اشاره به واگذاری مسكن به معتادان بهبود یافته كه 5 سال از زمان پاكی آنها گذشته باشد، گفت: در سال 94 در هر استان خانه‌های میان راهی برای ارائه خدمات به معتادان در فرایند درمان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش نما به نقل از صبحانه، همايون هاشمي شب گذشته و با توجه به فرا رسيدن ايام نوروز ديداري را با تعدادي از معتادان بهبود يافته در منطقه 19 داشت.

وي در حاشيه اين ديدار با تبريک فرا رسيدن سال نو اظهار اميدواري کرد که شرايطي فراهم شود تا افرادي که به هر دليلي دچار اعتياد شده‌اند با برنامه‌هاي حمايتي و درماني و تلاش خودشان بتوانند از اعتياد رهايي و به زندگي دوباره دست پيدا کنند.

وي تصريح کرد: سازمان بهزيستي کشور با برنامه‌ريزي مدون و مستمر و تأمين اعتبارات لازم، شرايطي را براي حمايت از معتادان بهبود يافته فراهم کرده است که از آن جمله مي‌توان به تأمين اشتغال و مسکن آنها اشاره کرد.

هاشمي با بيان اينکه در فرايند درمان و بهبود معتادان از ظرفيت موسسات و مراکز خيريه استفاده مي‌شود، گفت: در اين بخش نيز تعداد قابل توجهي از موسسات همکاري نزديک و مطلوبي را با مجموعه بهزيستي دارند.

رئيس سازمان بهزيستي کشور در ادامه با اشاره به فرآيند درمان و همچنين شناسايي افراد معتاد گفت: در گام نخست اين افراد شناسايي و در ادامه مراحل حمايتي و درماني اين افراد با حمايت خيرين و موسسات مورد نظر آغاز خواهد شد.

وي ادامه داد:‌ در حال حاضر تعدادي از تيم‌هاي سيار جهت شناسايي افراد معتاد و البته افرادي که تمايل به پاک شدن از اعتياد دارند در سطح شهرها حضور فعالي دارند ضمن اينکه افرادي که دچار اعتياد شده‌اند مي‌توانند با مراجعه به مراکز سازمان بهزيستي فرآيند درمان خود را پيگيري کنند.

هاشمي اضافه کرد: در حال حاضر تعداد قابل توجهي از مراکز MMT و همچنين DIC در سطح شهرها فعال هستند و اين مراکز خدمات مختلفي را به معتاداني که تمايل به پاک شدن از دام اعتياد را دارند، ارائه مي‌کنند.

رئيس سازمان بهزيستي کشور در ادامه با اشاره به برنامه‌هاي آتي سازمان بهزيستي کشور در زمينه حمايت از معتادان بهبود يافته در سال 94، گفت: واگذاري مسکن به معتاداني که مدت پاکي آنها 5 سال گذشته باشد و همچنين حمايت‌هاي معيشتي و تأمين اشتغال از برنامه‌هاي اين مجموعه محسوب مي‌شود.

وي همچنين با اشاره به راه‌اندازي مراکز اجتماع‌پذيري، توانمندسازي (خانه‌هاي ميان‌راهي) ويژه معتادان بهبود يافته گفت: در حال حاضر طرحي در راستاي راه‌اندازي اين مراکز به صورت پايلوت در چند استان اجرا مي‌شود و بنا داريم اين طرح را به صورت کشوري اجرا کنيم.

۱۳۹۴/۱/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...