نسخه چاپی

ایجاد 2000 شغل دائمی در استان كردستان

وزیر صنعت ، معدن و تجارت در ادامه سفر دو روزه خود به استان كردستان پیش از ظهر امروز كلنگ دو طرح صنعتی و معدنی را در شهرستان قروه را به زمین زد .

به گزارش اکونیوز،" مهدی غضنفری " ابتدا کلنگ معدن طلای ساریگونی و کارخانه استحصال شمش طلا را با سرمایه گذاری مشترک بخش خصوصی ایران و قزاقستان به زمین زد .
قرار است با اجرای تمامی فازهای این پروژه ، برای دو هزار نفر به صورت دایمی اشتغال ایجاد شود .
درمراسم کلنگ زنی این معدن ، سفیر قزاقستان در ایران نیز حضور داشت .
مجموع فضای در نظرگرفته شده برای اجرای این پروژه 180 هکتار است که 500 میلیون دلار سرمایه گذاری را به خود اختصاص داده است ، ذخیره معدنی این معدن 14.8 میلیون تن است و پیش بینی شده در هر تن خاک طلا ، 1.24 گرم عیار طلا وجود داشته باشد.

پیش بینی می شود از محل اجرای فاز نخست این طرح ، 18.5 میلیون تن طلا استحصال شود .

همچنین دکتر غضنفری کلنگ یک واحد تولیدکننده نمک ساده و ید دار تصفیه شده را به زمین زد. این واحد تولیدی قرار است با سرمایه ثابت 5.5 میلیارد تومان به مدت یک سال احداث شود.

تولید سالانه این واحد تولیدی 57 هزارتن در بسته بندی های مختلف است که به طور مستقیم برای 110 نفر اشتغالزایی می کند.

فضای اختصاص یافته به واحد تولیدی نمک ساده ، بیش از 50 هزار متر مربع است .

مصرف سوخت 20 برابر روش کلاسیک تبلور مجدد ، مصرف آب تقریبا 15 برابر کمتر از روش تبلور مجدد، مصرف برق حداقل 30 درصد کمتر از روش تبلورمجدد ، سرمایه گذاری حداقل دو برابر کمتر از روش تبلور مجدد در ظرفیت مشابه ، تنوع دانه بندی ، تنوع دانه بندی در مقابل دانه بندی غیر متنوع روش تبلور مجدد ، از جمله مشخصات این پروژه است .

۱۳۹۰/۱۲/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...