نسخه چاپی

كار زشت امروز مجلس از زبان توكلی

عکس خبري -کار زشت امروز مجلس از زبان توکلي

احمد توكلی منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه طی تذكری با استناد به ماده 120 آئین نامه داخلی مجلس و در جریان بررسی اعتبارنامه حبیب برومند اظهار داشت: امروز كار زشت و یك بدعت در مجلس در حال وقوع بود كه حرف نمایندگان را ضایع می‌كند.

به گزارش نما به نقل از فارس، احمد توکلی منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی امروز سه‌شنبه طی تذکری با استناد به ماده 120 آئین نامه داخلی مجلس و در جریان بررسی اعتبارنامه حبیب برومند اظهار داشت: امروز کار زشت و یک بدعت در مجلس در حال وقوع بود که حرف نمایندگان را ضایع می‌کند.

وی خطاب به رئیس مجلس گفت: شما می‌خواهید حق اعتراض را از نمایندگان سلب کنید شما با چه استنادی حق معترضین را سلب می‌کنید؛ شما از سکوت ماده 70 استفاده می‌کنید و حرف من را سلب می‌کنید.

توکلی گفت: بر اساس ماده 120 تصویب اعتبارنامه نمایندگانی که اعتبارنامه‌های آنها به کمیسیون تحقیق ارجاع شده باید رای گیری شود.

وی از هیئت رئیسه مجلس خواست جلسه علنی مجلس را غیر علنی کنند تا مطالبش را در مورد برومند بگوید و بعد نمایندگان رای خود را اعلام کنند.

ابوترابی‌فرد در پاسخ به توکلی گفت: آئین‌نامه نسبت به بیان اعتراض معترضین ساکت است.

وی افزود:‌ جایی که شعبه اعتراض ندارد آئین نامه زمینه‌ای را برای اعتراض معترض پیش بینی نکرده است.

در ادامه طباطبایی یکی دیگر از نمایندگان مجلس طی اخطاری با استناد به اصل 73 قانون اساسی اظهار داشت: در حال حاضر کارت‌ها برای رای نمایندگان در مورد اعتبارنامه برومند توزیع شده؛ ما نمی‌دانیم که در پرونده این منتخب چه چیزی وجود دارد که در مورد آن رای دهیم،‌این چه طرز رای گیری است. ما باید اظهارات را استماع کنیم چرا که با علم غیب نمی‌شود رای داد.

همچنین پورمختار هم طی تذکری در صحن علنی مجلس گفت: نمایندگان در حال حاضر در خلا تصمیم گیری می‌کند.

وی افزود: شعبه 13 که باید دلایل رد اعتبارنامه را توضیح می‌داد این کار را انجام نداد حداقل کمیسیون تحقیق می‌توانست در بحث اثباتی بیشتر توضیح دهد لذا به نظر من روند کنونی به ضرر ایرانپور طی شد و اگر برای بقیه هم این روند باشد، به ضرر آنها خواهد شد.

همچنین آصفری طی تذکری با استناد به ماده 70 گفت: مشکلی در این ماده وجود دارد؛ در حال حاضر ما هیچ اطلاعاتی در مورد پرونده برومند نداریم لذا خواهش می‌کنم جلسه غیر علنی باشد تا معترضین مسائل خود را بگویند تا با ما چشم باز تصمیم‌گیری کنیم.

همچنین مهرداد لاهوتی طی تذکری اظهار داشت: چون بحث جلسه غیر علنی مطرح شد، به ماده103 اشاره می‌کنم بر اساس این ماده چنانچه 10 نفر از نمایندگان درخواست دهند می‌توانیم جلسه غیرعلنی داشته باشیم.

۱۳۹۱/۴/۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...