نسخه چاپی

عضو تیم مذاكره كننده هسته ای ایران در گفتگو با نما:

راه حل ها در موارد اختلافی شناسایی شده اما توافق هنوز نه

عکس خبري -راه حل ها در موارد اختلافي شناسايي شده اما توافق نه

حمید بعیدی نژاد عضو تیم مذاكره كننده هسته ای ایران گفت: هنوز مسائل عمده ای كه برروی ان اختلاف نظر وجود دارد، همچنان باقی است و تا زمانی كه این مسائل حل نشود نمی تواند از حصول تفاهم سخن گفت.

اين ديپلمات ارشد جمهوري اسلامي ايران در گفتگو با خبرنگار نما افزود: راه حل ها در موارد اختلافی شناسایی شده اما هنوز به مرحله توافق نرسیده است.
مدير كل سياسي و امنيت بين الملل وزارت امور خارجه كشورمان تصريح كرد: ما در تمام مدت حضور در لوزان، مشغول مذاكره براي يافتن راه حل در خصوص چند موضوع باقيمانده هستيم و اين كار را تا آخرين لحظه ادامه مي دهيم.
هياتهاي مذاکره کننده ایران و آمریکا در دو روز گذشته در سطوح وزیران امور خارجه، معاونان و کارشناسان نشست های مختلف دوجانبه و چند جانبه برگزار و درباره موضوعات مورد اختلاف گفتگو كرده اند.

علي اكبر صالحي رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان و ارنست جفري مونيز وزیر انرژی آمریکا هم جداگانه مسائل فنی را بررسی کردند. هیات مذاکرکننده کشورمان با دیگر اعضای گروه 1 + 5 از جمله چین و روسیه هم جداگانه دیدار داشت.

نمایندگان هيات مذاکره کننده کشورمان هم با مجموع نمایندگان گروه 5+1 رایزنی کردند.

قرار است یکشنبه دیدار وزیر امورخارجه ایران با وزیران امور خارجه 1 + 5 درلوزان برگزار شود.

لوران فابیوس وزیر امورخارجه فرانسه هم جمعه شب پیش از سفر به لوزان در نشستی خبری در سازمان ملل برحق مسلم ایران در بهره مندی از انرژی هسته ای تأکید کرد و دستیابی به توافق هسته ای را با تهران امکان پذیر دانست.

فیلیپ هموند وزیر امور خارجه انگلیس هم که در واشنگتن به سر می برد با اعلام اینکه در 48 ساعت آینده به مذاکرات هسته ای در لوزان سوئیس خواهد پیوست گفت: توافق نهایی نزدیک است، اما چگونگی ارائه یا نگارش آن مشخص نیست.


وزیر امور خارجه کشورمان هم رایزنی های هسته ای را جدی و سخت توصیف کرد و گفت: اختلاف نظر بین اعضای گروه پنج بعلاوه یک نیز بر سختی مذاکرات می افزاید.

۱۳۹۴/۱/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...