نسخه چاپی

خسروپناه : كرسی‌های آزاداندیشی را تقویت می‌كنیم

با كرسی های آزاداندیشی علاوه بر بلوغ فكری دانشجویان بلوغ جامعه و قدرت نقد پذیری افراد نیز افزایش می‌یابد

رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران گفت: سال 93 بسیار تلاش کردیم با مشارکت اساتید کرسی‌های آزاد اندیشی را رونق دهیم و این تلاش را برای امسال مضاعف خواهیم کرد.

به گزارش نما حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران در گفت‌وگو با فارس یکی از فعالیت‌های سال گذشته خود را مشارکت با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی برای برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی برشمرد و گفت: موفق شدیم در این زمینه تحولی ایجاد کنیم.

وی افزود: کرسی‌های آزاد اندیشی با توجه به دغدغه‌های رهبری در این حوزه در نقطه کانونی توجه ما قرار دارد، چرا که عاملی برای بلوغ فکری دانشجویان و افکار عمومی می‌شود و همین طور اخلاق مناظره و گفت‌وگو را را نیز آموزش می‌دهد.

حجت‌الاسلام خسروپناه درباره فعالیت‌های فرهنگی سال جاری خود یکی ـ دو نمونه فعالیت را مثال زد که در مؤسسه حکمت و فلسفه با نظارت خودش در دست اجرا است، بیان داشت: یکی از نکات مهم انتخاب موضوعات کرسی‌های آزاد اندیشی است که در جامعه باید مورد تحلیلی و توجه قرار بگیرد، برخی موضوعات خیلی کلیشه‌ای یا حل شده است، نباید از این موضوعات استفاده کرد.

وی در پایان درباره اهمیت برپایی کرسی های آزاداندیشی در جامعه گفت: علاوه بر بلوغ فکری دانشجویان بلوغ جامعه و قدرت نقد پذیری افراد نیز افزایش می‌یابد، در این زمینه‌ها ما هنوز مشکلاتی در جامعه و فضای آکادمیک داریم که باید برطرف شود.

۱۳۹۴/۱/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...