نسخه چاپی

كواكبیان: اردوغان پایش را بیشتر از گلیمش دراز نكند

دبیر كل حزب مردم‌سالاری تاكید كرد: وزارت خارجه باید بیانیه رسمی بدهد و اظهارات اخیر اردوغان را محكوم كند.

کواکبیان گفت: هم سویی دولت ترکیه با غرب و آمریکا قطعأ در دراز مدت به ضرر دولت ترکیه خواهد بود.

به گزارش نما مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری در گفتگو با «نسیم» در واکنش به اظهارات اخیر طیب رجب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در خصوص هم تراز دانستن تهران با گروهک داعش اظهار داشت: مصاحبه اردوغان با غربی ها و صحبت‌هایش علیه ایران نوعی حس جاه طلبانه است و باید گفت وی پایش را از گلیمش درازتر کرده است و حرف‌های بزرگتر از دهان خود را بیان می‌کند.

وی در ادامه افزود: البته این اظهارات نباید دلیلی باشد بر جلوگیری یا مخالفت با سفر پیش روی وی به تهران، اتفاقآ بهتر این است که این سفر انجام شود تا زمینه‌ای فراهم شود تا دولت ترکیه بتواند اظهارات و نظرات دولت جمهوری اسلامی را در خصوص منظقه بشنود.

کواکبیان با بیان اینکه کشورهای منطقه و ترکیه اشتباهات زیادی در مورد کشورهای مورد تهاجم منطقه انجام داده‌اند گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران در روابط دوجانبه بهتر می‌تواند برخورد کند، قطعأ اردوغان در مسئله یمن نیز دچار اشتباه شده است،چرا گه موضع اردوغان در مورد یمن مشخص می‌کندکه او در اردوگاه اسرائیل است یا جهان اسلام، چرا که شاهد هستیم اسرائیل رسمأ از حملات عربستان به یمن اظهار خوشحالی می‌کند.

دبیرکل حزب مردم سالاری بر هم زدن روابط دوجانبه با دولت ترکیه را درست ندانست و گفت: اگر قرار باشد که ما اردوغان یک بحث جدی ومنطقی داشته باشیم قطعا وی در برخوردها و عملکرد خود محکوم است، ارتباط با ترکیه برای ما فرصتی مغتنم است، و وزارت خارجه باید جدای از صحبت های آقای ظریف یک بیانیه رسمی بدهد و این اظهارات را محکوم کند.

وی تأکید کرد: آنچه برای ما کمی تعجب‌آور است موضع دوگانه رئیس جمهور ترکیه است چرا که اردوغان در روابط خصوصی خود با مقامات ایران بسیار موضع ملایم ومعتدلی دارد اما در برابر غربی ها حرفهای بی ربطی می‌زند این کار شاید به این دلیل است که می‌خواهد جای خود را در اتحادیه اروپا محکم کند زیرا بیش از چند سال است که می‌بینیم علیرغم اینکه مقداری از خاک ترکیه در قاره اروپا قرار دارد اما اتحادیه اروپا این کشور را در خود نمیذیرد.

کواکبیان با اشاره به خوش رقصی‌های دولت ترکیه برای غربی‌ها تصریح کرد: کشور ترکیه به دلیل مسلمان بودن در جرگه کشورهای اسلامی قرار می‌گیرد، دولت‌های ترکیه نیز باید به این امر توجه کنند و بدانند با این کارها نمی‌توانند جایگاهی معتبر در اتحادیه اروپا راه یابد، و همین عدم پذیرش ترکیه در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا نشان دهندهه ضدیت اینن اتحادیه با اسلام است.

دبیرکل حزب مردم سالاری در پایان خاطر نشان کرد: اینگونه ارتباط با غربی‌ها و هم سویی دولت ترکیه با غرب و آمریکا قطعأ در دراز مدت به ضرر دولت ترکیه خواهد بود.

۱۳۹۴/۱/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...