نسخه چاپی

اعتراض رسمی ایران به اظهارات اردوغان

وزارت خارجه كشورمان ضمن اعتراض به اظهارات رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری تركیه در باره ایران ، كاردار سفارت تركیه در تهران را احضار كرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم ، مرضه افخم سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت که مراتب اعتراض رسمی جمهوری اسلامی در این خصوص درغیاب سفیر ترکیه به کاردار آن کشوردر تهران اعلام شده و خواستار پاسخ روشن و قانع کننده در این خصوص شده ایم.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه ایران معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه ایران مراتب اعتراض و تاسف جمهوری اسلامی ایران نسبت به اظهارات آقای اردوغان و غیر متعارف و نامناسب بودن آن را به باریش سایگن کاردار ترکیه اعلام کرد.

افخم تاکید کرد: رویکرد راهبردی جمهوری اسلامی ایران به منطقه و رابطه با همسایگان مبتنی بر صلح، ثبات و همکاری بر اساس احترام متقابل است. معتقدیم همکاری ایران و ترکیه برای نیل به این هدف از ظرفیت لازم برخوردار است.م

منابع خبری روز پنجشنبه به نقل از اردوغان گزارش کردند که وی ایران را به تلاش برای تسلط برخاورمیانه متهم کرده واقدام های ایران را به زعم خود موجب آزردگی رکیه ، عربستان سعودی و کشورهای حاشیه خلیج فارس دانسته است.

۱۳۹۴/۱/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...