نسخه چاپی

لاوروف با پوتین مشورت می كند

راه حل مشترك ایران، روسیه و چین در مذاكرات لوزان و اختلاف افكنی غرب

جمهوری اسلامی ایران، روسیه و چین، در ششمین روز مذاكرات لوزان 2، موضع مشتركی مبنی بر نظارت بین المللی بر اجرای توافقنامه شورای امنیت ملل متحد درباره برنامه هسته ای صلح آمیز ایران ارائه كرده اند.

به گزارش خبرنگار اعزامی نما به لوزان سوئیس؛ از آنجا که روسیه و چین دو عضو دارای حق وتو در شورای امنیت سازمان ملل هستند؛ غرب زیر بار این پیشنهاد نرفته است و سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه تا دقایقی دیگر برای مشورت و رایزنی با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری کشورش، لوزان سوئیس را ترک می کند.

گفته شده است که هیات مذاکره کننده آمریکا طرح جدیدی را برای رفع تحریم ها علیه ایران ارائه کرده که کشورهای عضو گروه 1+5 بر نحوه لغو و تعلیق تحریم های ایران نظارت داشته باشند و در صورت نیاز با رای اکثریت تحریم ها علیه ایران قابل بازگشت باشد.

روسیه که این روزها خود با تحریم های غرب بر سر موضوع اوکراین مواجه است، با این طرح مخالف بوده و از این رو در حال بازگشت به روسیه است تا با مقامات مسکو مشورت کند.

"ماریا زاخارووا" سخنگوی وزیر خارجه روسیه نیز امروز گفت: "سرگئی لاوروف" که برای شرکت در مذاکرات هسته ای در لوزان سوییس به سر می برد، امروز (دوشنبه) به مسکو باز می گردد.

خبرگزاری ایتارتاس گزارش داد لاوروف برای انجام گفت و گوهایی که از قبل برنامه ریزی شده پس از نشست به مسکو باز می گردد.

سخنگوی وزیر امور خارجه روسیه افزود: چنانچه پیشرفت هایی در توافق جامع در مذاکرات هسته ای دیده شود، بازگشت لاوروف به لوزان برای فردا (سه شنبه) مردود نخواهد بود.

۱۳۹۴/۱/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...