نسخه چاپی

ثبت خاطرات زن مسیحی از حجاب اسلامی

یك زن مسیحی قصد دارد تا خاطراتش را از حجاب اسلامی در وبلاگش منتشر كند.

به گزارش نما، یک زن مسیحی اهل ایلینویز آمریکا به مدت دو هفته با حجاب اسلامی در انظارعمومی ظاهر شد. کاری که قصد دارد در تمام روزهای "لِنت" *( چهل روز قبل از عید پاک) انجام دهد، وتجربیات هر روزه اش را در وبلاگ خود ثبت کند.

جسیکا ایگان، مادر دو فرزند، که به عنوان مدیر کودکان در یک کلیسا در شهر "پوریا" در ایالت ایلینویز به صورت پاره وقت مشغول به کار است، در مصاحبه با روزنامه کریسشین پست، درباره علت پوشیدن ححاب اسلامی، اینطور بیان کرد که: بعد از فکر کردن در باره احساس خارجی بودن تصمیم گرفتم تا از لباس مسلمانان الهام بگیرم.

او می‌گوید به همراه همسرش به مدت هفت سال در امان پایتخت اردن زندگی و در یک مدرسه اسلامی تدریس می‌کردند و به همین دلیل با مسلمانان زیادی ملاقات و مراوده داشتند. این تجربه باعث شد که مسلمانان تاثیرات عمیقی بر دیدگاه آنها باقی بگذارند.

ایگان درباره تصمیم خود توضیح داد: به همسرم گفتم که شاید باید برای "لِنت" حجاب اسلامی بگذارم. او از من دلیلش را پرسید و خواست تا دلیل خوبی برای این کار داشته باشم. به همسرم گفتم که می خواهم وظیفه مهمان نوازی را به جا بیاورم؛ زیرا نمی خواهم فراموش کنم که خارجی بودن چه حسی دارد، اگرچه این حس را در اردن تجربه کرده‌ام.

او گفت: رسانه ها و مردم همه مسلمانان را با افراطیون یکی می دانند. قصد داشتم تا فراموش نکنم که مردم مجموعه ای از افراد هستند و با این کار به یاد بیاورم که باید بدون توجه به ظاهر افراد به آنها خوش‌‍آمد بگوییم. ما تحت تاثیر رسانه ها قرار گرفته ایم و به ترس اجازه داده ایم تا بر ما غلبه کند و عشق را فراموش کرده ایم در حالی که ترس مخالف عشق است.

ایگان درباره ثبت تجربیاتش بیان کرد: درعین حال که تجربیاتش را در وبلاگش به اشتراک می گذارد، واکنش های مثبتی از طرف مسلمانان و مسیحیان دریافت کرده است.

او ادامه داد: امروز به خودم یادآوری می کنم که چرا این کار را انجام می دهم. من خودم را جای این افراد قرار دادم تا بفهمم زندگی در این دنیا برای آنها چگونه است.



* "لِنت"، چهل روز قبل از عید پاک که مسیحیان در این ایام روزه گرفته و به توبه و اعمال معنوی می پردازند تا برای عید پاک آماده شوند.

۱۳۹۴/۱/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...