نسخه چاپی

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با نما:

طرف مقابل مذاكره كننده ما اهل خدعه و نیرنگ هستند

عکس خبري -طرف مقابل مذاکره کننده ما اهل خدعه و نيرنگ هستند

محمد صالح جوكار:طرف مقابل ما اهل خدعه و نیرنگ هستند در نهایت این ما هستیم كه باید با هوشیاری و حساب شده كار را دنبال نماییم.

محمد صالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار نما در رابطه با روند عملکرد آمریکاییها در طول مذاکرات هسته ای اظهار داشت: اظهارات نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در کنگره آمریکا و نامه سناتورهای آمریکایی و افزایش شمارگان امضا آنها حاکی از آن است که فشار مضاعف بر سر میز مذاکرات بر سر ایران وارد کنند، تا امتیازهای بیشتری را دریافت کنند .
وی افزود : اما تحرکات اخیر آمریکاییها از نظر ماهیتی خنده دار است. در واقع مشروعیت دولتمردان خود را زیر سوال بردند. این که اعلام می کنند دولت فعلی آمریکا هر توافقی بکند ، برای دولت بعدی الزام آور نیست؟! یعنی این دولت در حوزه سیاست خارجی با هیچ کشوری نمی تواند وارد عمل شود و نشان از عدم قدرت تصمیم گیری در سران دولت آمریکا است.
نماینده مردم یزد ادامه داد: این به این معنا است که ما نمی توانیم به آمریکاییها اعتماد کنیم . اعتماد کردن به آمریکاییها می تواند در آینده منافع کشور را به خطر بیاندازد . فلذا این بد اخلاقی که در عرصه سیاست در ساختار خود انجام داده اند در مرحله اول وجود ضعف تصمیم گیری و یک صدا شدن مراکز قدرت در آمریکا دارد .
وی افزود : البته این اعلام برای همه ما نشان خوبی محسوب می شود، چرا که آمریکاییها از درون دارای اختلافاتی هستند که در حقیقت در آینده نه چندان دور برای منافع آمریکا خطر آفرین باشد.
جوکار در ادامه با بیان آنکه ضرورت هوشیاری تیم مذاکره کننده ایرانی در روند مذاکرات عنوان کرد: مسلما الزامات و ضروریات روند مذاکرات توسط مقام معظم رهبری کامل روشن و صریح بیان شده است، که طرف مقابل ما اهل خدعه و نیرنگ هستند در نهایت این ما هستیم که باید با هوشیاری و حساب شده کار را دنبال نماییم. خصوصا در بحث کارشناسی و با اشراف کامل به موضوعات باید پای میز مذاکرات حاضر شویم تا آنها نتوانند خدای ناخواسته چیزی را بر ما تحمیل کنند و در چهارچوب های تعیین شده که در سطح عالی کشور سیاست گذاری و اتخاذ شده عمل نمایند.
وی افزود: به لحاظ فنی تیم ما با حضور دکتر صالحی مقداری تقویت شده است و حضور ایشان می تواند موثر باشد، چرا که در گذشته ما به فنی ضعفهایی داشتیم .

۱۳۹۴/۱/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...